Катехизи для дітей, що приступили до Першого Причастя, від доктора богослов'я отця Костянтина Морозова OFM Cap.
Катехизи розраховані на «Білий тиждень», протягом якого діти щодня беруть участь у Месі:
Третій день
Ви вже почули, що на Євхаристії Церква повторює жести Ісуса Христа з Останньої Вечері. Нагадаю, що це: взяти хліб, благословити, розламати і роздати його як Тіло Христове, потім взяти чашу, благословити і дати пити з неї Кров Христову. Не знаю, чи задумувалися ви, чому на Євхаристії ми маємо взяти хліб і вино, а не, наприклад, торт і компот? Уявіть собі Причастя тортиком і компотом або «фантою» чи навіть «колою». Яке воно було б солодке! Тоді би справді здійснилося написане в псалмі: «Скуштуйте і подивіться, як солодкий Господь» (Пс 34,9).
То як, можна для Євхаристії взяти інші страви, а не хліб і вино? Кажете: ні. Гаразд, тоді чому ні? Кажете: Бо Ісус взяв хліб і вино і Церква робить так само, нічого не змінюючи. Дуже добре! Але я вас запитаю далі: Чому Ісус взяв у руки саме хліб і вино? Міг би вибрати, наприклад, яблуко або грушку, або щось схоже і сказати: «Їжте з цього всі. Це Моє Тіло», а потім взяти кухлик води або якоїсь іншої рідини і сказати: «Беріть і пийте з цього всі. Це Кров Моя». Може і міг би, але взяв саме хліб і вино. Чому?
Щоби знайти відповідь на це запитання, треба згадати, що Ісус на Останній Вечері святкував єврейську Пасху. А під час єврейської Пасхи треба було обов'язково мати прісний хліб і мати чаші з вином. Хліб означав єгипетське рабство, з якого Бог дуже поспішно визволив євреїв, так що навіть вони не встигли заквасити тісто для випічки хліба на дорогу. А вино означало свободу, бо євреї пили вино лише тоді, коли увійшли в Обітовану Землю. Єврейський тато у пасхальну ніч повинен був розповідати дітям про Вихід з Єгипту. І от, коли він розповідав про єгипетське рабство, відкривав хліб, а коли розповідав вихід на свободу – відкривав чашу. Під час цієї пасхальної вечері всі їли хліб на спомин про єгипетське рабство і пили вино на спомин про вихід на свободу.
І що зробив Ісус? Він взяв ті самі святкові пасхальні страви – хліб і вино – і сказав своїм учням: «Беріть і їжте цей хліб, і робіть це вже не на спомин про єврейське рабство, а на спомин про Мене, на спомин про мою Смерть і Моє Воскресіння. Це Моє Тіло, яке за вас видане. Так само беріть і пийте з цієї чаші, робіть це вже не на спомин про вихід з єгипетського рабства до свободи Обітованої Землі, а на спомин про Мене, на спомин про мою Смерть і Моє Воскресіння. Це Кров Моя, яка за вас проливається».
Отже, коли ми споживаємо Тіло Христа у Причасті, ми їмо справжнє Тіло Христа, їмо небесний Хліб, який звільняє з кожного поневолення. Коли ми п'ємо з чаші Кров Христову, небесне Вино, наше серце може наповнитися радістю справжньої свободи, яку приносить Христос, який помер за нас і воскрес. Ця духовна свобода солодша за найсолодший торт і компот. Господь насправді солодкий! Скуштуйте і побачите!