Христові учні повинні засвоїти «пасхальний закон», який полягає в тому, щоби втратити своє життя, аби отримати нове та вічне.
Про «динамізм зерна пшениці», який має здійснитися в житті Христових послідовників, Папа Франциск роздумував перед молитвою «Ангел Господній» у неділю, 18 березня 2018 р. Він коментував євангельську розповідь про події останніх днів земного життя Спасителя, пише Радіо Ватикану.
Ці події відбуваються у Єрусалимі, куди Ісус разом з учнями прибув святкувати єврейську Пасху. На свято прибули також деякі греки. Це були люди, натхнені релігійними почуттями та приваблені вірою єврейського народу. Євангеліст Йоан розповідає, що вони наблизилися до апостола Филипа і сказали: «Хочемо побачити Ісуса».
«Святий Йоан підкреслює цю фразу, зосереджену на дієслові “побачити”, яке в словнику євангеліста означає виходити за межі видимого, щоби збагнути таїнство особи», – сказав Папа, вказуючи на те, що реакція Ісуса була «вражаючою». Він не каже «так» чи «ні», але: «Настав час, аби Син Чоловічий прославився».
Як зауважив Святіший Отець, на перший погляд здається, що Ісус проігнорував прохання греків, але насправді ці слова «є справжньою відповіддю», бо той, хто хоче побачити Ісуса, «повинен вдивлятися у хрест, на якому об’являється Його слава». Ці слова заохочують нас звернути свій погляд на розп’яття, «що не є прикрасою чи частиною одягу, якою іноді зловживають», але «релігійним знаком, який слід споглядати і розуміти».
«В образі розіп’ятого Ісуса виявляється таїнство смерті Сина як найвищий акт любові, джерело життя і спасіння для людства всіх часів. Його ранами ми зцілені», – наголосив Наступник святого Петра, заохочуючи замислитися над тим, як і з якими думками кожен дивиться на хрест. Чи вдивляємося в Ісуса, в Його рани, в Його серце?
Аби пояснити значення свого воскресіння, Ісус використовує образ зернятка й каже: «Якщо зерно пшениці, впавши на землю, не вмре, воно залишиться одне. Якщо ж умре, – принесе великий плід». «Він хоче, аби ми зрозуміли, що кульмінація Його життя – хрест, смерть і воскресіння — є актом плідності, бо Його ранами ми зцілилися; родючості, що дасть плід для багатьох. Так Він порівнює себе з зерном пшениці, яке розклавшись у землі, породжує нове життя. Своїм Втіленням Ісус прийшов на землю, але цього ще не досить. Він повинен також і вмерти, щоб відкупити людей із рабства гріха і дарувати їм нове примирене життя в любові», – сказав Святіший Отець, підкреслюючи, що оте «відкупити людей» означає кожного: тебе, мене, усіх…
Цей «динамізм пшеничного зерна» повинен здійснитися також і в Його учнях, які покликані засвоїти «пасхальний закон втрати свого життя, щоб отримати нове та вічне». А що ж означає оте «втратити життя»? За словами Папи, це означає «менше думати про себе та про власні інтереси» і виходити назустріч потребам наших ближніх, особливо – найостанніших. «Чинити з радістю діла милосердя щодо стражденних тілом і духом – це найточніший спосіб жити Євангелієм; це основа, необхідна для того, щоб наші спільноти зростали в братерстві та взаємному прийнятті», – підсумував Святіший Отець, побажавши:
«Нехай же Пречиста Діва Марія, погляд серця якої завжди, від вифлеємських ясел до хреста на Голготі, був зосереджений на Її Сині, допоможе нам зустріти і пізнати Його так, як Він цього бажає, щоб ми могли жити просвічені Ним та приносити в світі плоди справедливості та миру».