Дайджест

Сповідатися під час недільної Літургії шкідливо

05 Лютого 2010, 09:20 1746 КАІ

Проти сповіді під час недільних Літургій виступив домініканець о. Павел Гужинський в тексті, опублікованому в лютневому номері місячника «W drodze». На його думку, ця практика зменшує значення Таїнства Сповіді.

«Я роблю висновок, що поширена практика святої сповіді в неділю, як звичайного способу приступання до неї – особливо під час Євхаристії – винятково шкідлива» – написав о. Гужинський у статті під назвою «Шкідлива практика».

Пригадуючи про те, що неділя – це в Літургії час, коли «Воскреслий приходить, щоб змінити нашу долю», монах послужився євангелічною приповідкою про «нерозумних дів», які «не взяли з собою олії» і «не увійшли на святкову учту».

«Отже, коли ми, священики, прищеплюємо людям недільною сповіддю переконання, що вони завжди встигнуть на учту, чинимо цим їм велику кривду. Позбавляємо їх фундаментальної чутливості, до якої закликає Наречений. Робимо їх нерозумними, тобто тими, хто перебуває в обмані і нездатний так як слід оцінити власну ситуацію» – вважає о. Гужинський.

«Якщо я помиляюся, а сучасна повсюдна в наших церквах практика сповідатися в неділю – слушна, то пропоную принаймні не навчати, що благодать необхідна для спасіння. Бо видно не така вже й потрібна, якщо завжди можна встигути» – додає він.

На підтримку своєї тези домініканець цитує церковний документ «Eucharisticum misterium» з 1967 року, в якому говориться, що «слід витривало привчати вірних, щоб приступали до Таїнства Сповіді поза Святою Месою (…), щоб його уділення відбувалося у спокої та зі справжньою користю, а також не заважало їм в активній участі у Святій Літургії.»

«Практика сповіді під час Святої Літургії призводить до того, що Таїнство Сповіді починає трактуватися як менш важливе, яке можна зарахувати при нагоді, мимохідь» – підкреслив о. Гужинський.

«Цей широкомасштабний захід, спрямований на збереження духа покути в народі, зрештою має закінчитися системним банкрутством. Так само, як до банкрутства збереження сенсу і значення сповіді призвів адміністративно-правний вихід з ситуації: «Принаймні раз на рік сповідатися!» – застерігає домініканець.

«Чи так важко побачити тісний зв’язок між: «раз на рік сповідатися» і браком постави чутливості, якої позбавляємо вірних, сповідаючи у день Господній? Чи очікування не означає уникання гріха, а сповідь не закладає відречення від нього?» – запитує о. Гужинский.

Монах нагадує, що «сповідь установлено для покути з приводу гріха, а не з якоїсь нагоди», адже «грішимо незалежно від ритму церковних свят, сімейних урочистостей чи випадків долі», тому «наше реальне життя потребує сповіді тут і тепер».

«Ні картка до сповіді, ні зошити до Миропомазання, ні навіть «перші п’ятниці» не затримають відмирання практики покути та інших таїнств. Одні з найважливіших ліків, що можуть оздоровити такий стан справ, це повернення до мудрого, євангелічного пояснення правд віри, практикованих у таїнствах за посередництвом ритуалів та сакраментальних знаків» – стверджує автор.

«Визнаю щиро, як під час сповіді, що вже давно в мені жодного ентузіазму не пробуджує вигляд черги перед сповідальницями, особливо, коли вони формуються в передсвятковій процесії. Навіть більше, мене до сказу доводять чужі захоплення незліченною кількістю вірних, які в такі періоди надходять звідусюди і о кожній порі, аби віддати належне католицькому обов’язкові та традиції» – визнає о. Гужинський.

«Адже то саме так повинно бути! Чи не таким чином нас навчають наші священики? Адже то власне тоді організовують спеціальні покутні масовки, аби для слави Божого Милосердя висповідати всіх охочих» – вболіває домініканець.

Монах закликає, щоб «ставити розсудливі вимоги, які становлять обов’язкову умову також духовного розвитку і оберігають сенс того, що хочемо зберегти, переказуючи їх», натомість «як диявол свяченої води, так ми повинні уникати всіляких проявів девоційних обґрунтувань».

Здається, що саме цієї суворої лекції уділяє Господь Ісус на сторінках Євангелії формально-побожним фарисеям, які виконують величезну кількість релігійних практик давно позбавлених сенсу, зате з почуттям виконаного релігійного обов’язку» – вказує о. Гужинський.

___________________________________________________________

Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

СЮЖЕТ

сповідь

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity