8 Вересня, Римо-Католицька Церква відзначає свято Народження Пресвятої Діви Марії.
Святе Письмо жодного разу не згадує про народження Марії. Однак традиція говорить, що її батьками були св. Анна і св. Йоаким. Будучи вже в похилому віці, вони, однак, ще не мали дітей. У той час бездітність вважалася карою за гріхи своїх предків. Тому Йоаким та Анна щиро просили Бога про дитину. Господь вислухав їхні прохання і Анна народила дочку Марію. Анна тоді ще не знала, що Марія є непорочно зачатою і не має жодного гріха, щоб пізніше з волі Господа стати Матір’ю Бога.
Невідоме ані місце ані дата народження Марії. Згідно з доступною інформацією Марія народилася між 20 і 16 роком до народження Ісуса Христа.
З апокрифів, що говорять про Марію, потрібно згадати перед усім Протоєвангеліє Якова, Євангеліє Народжння Марії, Арабське Євангеліє про молодість Христа, Євангеліє Псевдо-Матея. Найбільший вплив на традицію зробило Протоєвангеліє Якова. Саме від нього дізнаємося, що батьками Марії були Йоахим та Анна, і що Марія, маючи декілька років, була пожертвувана батьками в святині, де і мешкала.
Перші спогади в літургії про народження Марії походять з VI ст. Свято виникло, правдоподібно, в Сирії, коли після Ефеського Собору в Церкві поширився Марійний культ. Впровадження цього свята приписують Папі Сергію І у 688 році. На Сході ця урочистість існувала набагато раніше, бо проповіді про неї проголошували св. Герман (+732). У Римі цього дня віруючі збиралися біля храму св. Адріана, а потім в урочистій процесії всі з запаленими свічками йшли до Базиліки Матері Божої Більшої.
Дату 8 вересня Церква перейняла зі Сходу. Свято поширювалося в Церкві досить поволі, а причиною було те, що всі інформації про народження Марії походили з апокрифів.
Марія є ланкою, яка поєднала Ісуса з вибраним народом, з усім людством. Її народження стало для світу зірницею спасіння, котре в повноті засяє з народженням Сонця праведності – втіленого Божого Сина. Споглядаючи на Народження Богородиці, ми бачимо звершення багатовікового Божого плану спасіння, у центрі котрого є прихід у людській світ Ісуса Христа.
За матеріалами: Католицький Медіа-Центр , Костянтин Морозов OFM Cap, «Літургійний рік»