Встановлений 18 травня 2011 року на майдані біля вокзалу Терміні, пам’ятник авторства італійського скульптора Олів’єро Райнальді одразу ж викликав хвилю обурення.
Оновлений пам’ятник також не викликає захвату, тим більше що скульптор не відмовився від своєї концепції. Минулого року він погодився внести деякі поправки в скульптуру, але застеріг, що вони стосуватимуться лише голови та шиї.
Скульптура з бронзи, відкрита незабаром після беатифікації Йоана Павла ІІ, була вщент розкритикована за відсутність подібності до Папи Войтили. Усунення пам’ятника з П’яцца Чінквеченто масово вимагали як мешканці столиці, так і майстри мистецтв та представники міністерства культури Італії. Зрештою міська влада, яку закидали скаргами та обуренням за те, що допустила до відкриття такого бридкого пам’ятника, скликала спеціальну комісію для експертної оцінки твору. Комісія уклала угоду зі скульптором, який погодився внести виправлення. Попередню, невдалу версію він пояснив поспіхом і поганою відливкою.
Після проведених робіт, починаючи з січня, через півтора року після інавгурації, монумент було відкрито знову.
Можна побачити відмінність у формі плаща та у виразі обличчя папи; однак насамперед впроваджено технічні поправки. Скульптуру піднято на постамент, а також встановлено освітлення. Сам же пам’ятник принципово не змінився: він представляє Папу Войтилу з розкритою полою плаща. Власне кажучи, суть скульптури в тому, що вона виготовлена як «розкритий плащ». Автор, Олів’єро Райнальді, ще минулого року сказав, що хотів представити не так портретну подібність, як виразити ставлення Йоана Павла ІІ до світу.
Проти оновленого пам’ятника тривають чергові протести; буде проведене чергове дослідження громадської думки щодо його культурної цінності. Натомість сам скульптор цілком задоволений проектом і внесеними виправленнями.
Оновлений пам’ятник Йоану Павлу ІІ на привокзальній площі в Римі
За матеріалами: wiara.pl