Ватикан

Папа: Церква і Синод — синоніми

19 Жовтня 2015, 14:12 1384
папа. синод

Церква та Синод — це синоніми, бо ж Церква це ніщо інше як спільний шлях Божого люду. Про це та інші аспекти синодальності говорив Папа Франциск, виступаючи під час урочистої академії у Ватикані з нагоди 50‑річчя встановлення Павлом VI ватиканського Синоду єпископів.

Святкова, понад тригодинна зустріч відбулася 17 жовтня 2015 р. у залі Павла VI у Ватикані, На ній виступили Генеральний секретар Синоду єпископів та кардинали, які представляли всі континенти світу.

У промові, охарактеризованій учасниками як одна з найважливіших у його понтифікаті, Святіший Отець підкреслив: у «синодальній Церкві також і Петрове служіння може отримати більше світла», закликаючи до «здорової децентралізації», адже Папа не повинен заміняти місцеві єпископати у розпізнаванні викликів, що притаманні їхнім теренам.

Слово «синод» етимологічно означає «разом прямувати вперед». За словами Святішого Отця, від ІІ Ватиканського Собору до нинішнього Синоду про сім’ю «ми дедалі глибше досвідчували необхідність і красу шляху, здійсненого разом». І саме тому від початків свого понтифікату він намагається належно оцінити синод, «який становить одну з найцінніших спадщин» Собору.

Папа нагадав, що його блаженний попередник Павло VI задумував ватиканський Синод як «відтворення картини вселенського собору, відображення його духа та методу», а святий Йоан Павло ІІ дбав про те, щоб «колегіальна душпастирська відповідальність» могла «якнайповніше виразитися під час Синоду».

«І ми повинні далі прямувати цим шляхом, — сказав теперішній Наступник святого Петра. — Світ, у якому ми живемо і який покликані любити та йому служити, незважаючи на його протиріччя, вимагає від Церкви посилення спільних зусиль в усіх сферах її місії. І саме шлях синодальності є тим шляхом, якого Бог очікує від Церкви третього тисячоріччя. Те, чого Господь від нас очікує, деякою мірою вже вміщено у слові “Синод”. Спільно прямувати вперед — миряни, пастирі та Єпископ Рима: це поняття легко висловити, але не так легко впровадити у життя».

Святіший Отець звернув увагу на «чуття», яке має Божий люд у розпізнаванні «нових шляхів, що їх Господь відкриває перед Церквою». Силою Божого помазання синод є святим та «непомильним in credendo (в акті віри)», і саме цим керувався очільник Вселенської Церкви, «висловивши побажання, щоб у приготуванні подвійної синодальної зустрічі на тему сім’ї відбулися консультації з Божим людом».

«Очевидно, — зауважив Папа, — така консультація жодним чином не вичерпує можливостей почути sensus fidei (відчуття віри). Але чи ж було б можливим говорити про сім’ю, не вислухавши родини, не почувши їхніх радощів та сподівань, болів і тривог? Завдяки відповідям на два опитувальники, надіслані місцевим Церквам, ми мали змогу почути принаймні деякі з них щодо питань, які стосуються їх зблизька і щодо яких вони мають що сказати».

«Синодальна Церква — це Церква слухання, з усвідомленням, що слухати це “щось більше, ніж чути”. Це слухання взаємне, в якому кожен може чогось навчитися. Вірний люд, Єпископський збір та Єпископ Рима — кожен слухаючи іншого, та всі разом — Святого Духа», — сказав Святіший Отець. Він також зазначив, що Синод єпископів це «точка збігу цього динамізму слухання на всіх рівнях життя Церкви»: синодальний шлях розпочинається слуханням Божого люду та прямує далі через слухання пастирів.

«Як отці Синоду, єпископи діють немов справжні охоронці, тлумачі та свідки віри всієї Церкви, яку повинні вміти розрізнити у часто мінливих потоках громадської думки», — вів далі Папа, завершуючи цю думку нагадуванням про те, що «кульмінацією синодального шляху є слухання Єпископа Рима, покликаного висловлюватися як “Пастир й Учитель всіх християн”: не на підставі власних переконань, але як найвищий свідок віри всієї Церкви». А тому той факт, що синод діє «cum Petro et sub Petro» (з Петром та під проводом Петра), «становить не обмеження свободи, а гарантію єдності».

За словами Наступника святого Петра, «синодальність як установчий вимір Церкви» допомагає нам краще зрозуміти суть ієрархічного служіння. Адже якщо зрозуміємо слова святого Йоана Золотоустого, що «Церква і Синод — це синоніми», тому що Церква — це ніщо інше, як «спільний шлях Божого стада стежками історії», то зрозуміємо також, що «всередині неї ніхто не може бути піднесений понад інших».

Нагадавши, що Ісус установив Церкву, «поставивши на її чолі апостольський збір, у якому святий Петро є скелею», Святіший Отець підкреслив: у цій Церкві, як у «перевернутій піраміді», вершина перебуває під основою, і саме тому «тих, хто здійснює владу, називаємо служителями». І в такій перспективі Наступник святого Петра є ніким іншим, як «слугою слуг Божих». «Ніколи не забуваймо, — наголосив Папа Франциск, — про те, що для Ісусових учнів учора, сьогодні й назавжди єдиною владою є влада служіння, єдиною силою є сила Хреста».

Далі Папа Римський сказав кілька слів про різні рівні синодальності, зазначаючи, що першим є рівень місцевої Церкви — єпархії чи дієцезії, в яких також повинні діяти «органи сопричастя». І оскільки не є слушним, «аби Папа заміняв місцеві єпископати» у визначенні проблем на їхніх територіях, існує необхідність «здійснення здорової децентралізації».

Зібрання Синоду єпископів у Ватикані є вираженням синодальності на рівні Вселенської Церкви. А завдання «будувати синодальну Церкву» є, за словами Святішого Отця, «місією, до якої ми всі покликані», яка також носить у собі «екуменічні наслідки».

«Я переконаний, — сказав Папа Франциск, — що в синодальній Церкві зможе краще висвітлитися також і здійснення Петрової першості. Папа не стоїть сам понад Церквою, але всередині неї, як охрещений між охрещеними, а всередині єпископського збору — як єпископ між єпископами, покликаний, одночасно, як Наступник апостола Петра, керувати Церквою Рима, яка в любові очолює всі Церкви».

На завершення Святіший Отець також звернув увагу на суспільний і загальнолюдський вимір «синодальної Церкви». «Як Церква, що прямує вперед разом із людьми, беручи участь у перипетіях історії, ми сприяємо зростанню мрії про те, що відкриття непорушної гідності народів та служіння, як характеристика влади, зможуть допомогти і громадянському суспільству зростати у справедливості й братерстві, породжуючи кращий і достойніший людини світ для поколінь, які прийдуть після нас».

За матеріалами: Радіо Ватикану

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

Папа Франциск

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com z-lib books