Ніхто не знає точно, де стоїть та сама гора Синай, на якій, згідно з Біблією, Бог зустрівся з Мойсеєм.
Паломницька традиція, яка сягає близько 400 року н.е., ототожнює гору Синай із Джабал Муса, що має 2284 м заввишки і дві вершини-близнюки, на південному відріжку Синайського півострова. Пейзаж відповідає біблійній оповіді.
Джабал Муса — круте, скалисте місце, сусідує з двома узгір’ями та величезною рівниною біля підніжжя гірського пасма. Їхній колір і топографія дуже схожі на сувору красу південно-західної Америки.
Суперечки про точку локалізацію біблійних місць стали плодоносним ґрунтом для численних докторських праць. Більшість експертів на сьогодні погоджуються, що ранні християнські паломники мали рацію: Джабал Муса (Гора Мойсея) і є місцем зустрічі біля палаючого куща, надання Десяти заповідей і укладення мойсеєвого завіту поміж Богом Ягве та Вибраним народом Ізраїля.
По дванадцяти століттях мусульманського панування на Близькому Сході і в Північній Африці легко можна забути, що у ранній історії християнства єгипетська пустеля була колискою монастицизму, починаючи від св. Антонія, з середини ІІІ століття. Ті монахи провадили життя незвичної, аж до шоку, суворості, яка нічим не відрізнялася від способу життя анахоретів чи еремітів, що мешкали у малих пустельнях.
Щойно поміж прочанами розійшлася чутка, що Джабал Муса стоїть там, де сталися найбільш драматичні події Книги Вихід, як на затіненому північному схилі гори — де, згідно з традицією, палала неопалима купина, — стали з’являтися численні пустельні.
527 року на тому ж північному схилі візантійський імператор Юстиніан збудував великий монастир. Пізніше треба було поставити високі товсті мури, аби вберегти монахів від грабіжників; ще пізніше було досягнуто нового способу життя поруч із мусульманами, які нападали на ці околиці, і їм дозволено було побудувати мечеть всередині монастирського комплексу.
Якщо поговорити з бедуїнами, які здавна чувають над безпекою монастиря св. Катерини, обі скажуть, що це місце, куди вони приходять віддавати честь Мойсею, якого вважають пророком.
Джордж Вайґель, уривок із книжки «Досвід Бога. Для тих, хто вірує, хто шукає і хто сумнівається»
За матеріалами: wiara.pl