Культура

Клаудіу Пастру — «сучасний Мікеланджело»

12 Грудня 2016, 18:28 1440
Клаудіу Пастру

Сакральне мистецтво має переростати дійсність і вказувати на дійсність метафізичну. Через мистецтво можна неочевидним чином переказувати Євангеліє.

Архітектурна готика, яка найбільше асоціюється з сакральним мистецтвом, — не єдиний його прояв. Те, що знаходиться в будівлях — фрески, мозаїки, живопис, — це так само «голос» митців, які своєю працею прагнуть переказати істину Євангелія. Вони хочуть, щоб Євангеліє стало присутнім у житті й просторі; щоб воно було зрозумілим.

Пастру Вмивання ніг

Спектр використовуваних для цього знарядь постійно розширюється. Митці входять у простір міста зовсім інакшими способами, ніж колись, використовуючи форми сучасного мистецтва — такі, наприклад, як графіті, — прагнучи зі своїм посланням дістатися кожного. Папський мурал, недавній римський «фурор», — найкращий приклад цього.

Митці шукають нових форм вираження. Це було видно у Польщі під час Всесвітнього дня молоді у Кракові. Натовпи прочан дуже енергійно і барвисто маніфестували свою віру в Христа: футболки з Матір’ю Божою з Гваделупе у стилі Енді Воргола та вистави у стилі поп-арт справляли чимале враження.

Пастру Поклоніння волхвів

Естетичні й творчі форми вираження віри активно розвиваються зокрема у країнах Латинської Америки. У просторі тамтешніх міст сакральне мистецтво постійно присутнє, а художники, які його творять, належать до найбільш популярних і шанованих. Один із них — Клаудіу Пастру, митець, чий земний шлях закінчився в середині жовтня цього року.

Народжений 1948 року в Сан-Паулу, він заслужив собі прізвисько «Мікеланджело Апаресіди». Може, це прізвисько було трохи «на виріст» для художника, щоби спонукати його творчо розвиватися. Воно взялося від національного санктуарію Бразилії, який освятив 1980 року св. Йоон Павло ІІ, — найбільшої марійної святині світу і другої за розмірами з‑посеред усіх базилік планети загалом. За її мистецьке оформлення відповідав, власне, Пастру.

Пастру

Культові Матері Божої бразильський митець присвятив більшість років життя. Із Богородицею його пов’язували найвідоміші роботи: не тільки як автора розписів згаданої базиліки, але й як автора творів прикладного мистецтва. Він ілюстрував книжку «Сховані в моїх розіп’ятих раменах. Послання з Гвадалупе».

Пастру знаний не тільки своїми мистецькими роботами, але також своїми специфічними поглядами н мистецтво, зокрема релігійне. «Мистецтво подібне до води», — казав він. Стверджував, що з часів Ренесансу автентична християнська творчість утратила свій характер. Для Пастру християнське мистецтво завжди було більш орієнтальним, ніж італійське. Тому в його роботах можна побачити чимало візантійських, східних впливів, з характерною для східного мистецтва символікою.

Пастру ТРійця

«Таємниця об’являється тільки символічно», — казав він, підкреслюючи опозицію проти натуралізму Ренесансу. Саме в цій дослівності Пастру вбачав заперечення характеру сакрального мистецтва, яке повинно переростати земну дійсність і вказувати на дійсність метафізичну.

Людина надміру є людиною», — пояснював він, коментуючи представників Ренесансу та пізніших часів. Із великою відстороненістю він ставився навіть до базиліки св. Петра в Римі, кажучи, що санктуарій Богоматері в Апаресіді це будівля «безумовно красивіша за базиліку в Римі».

Пастру Апаресіда Хрест

Мистецтво Клаудіу Пастру — ніжне й тонке, повне барв. Скидається на те, що подібним чином думають чимало людей по всьому світу, зокрема в середовищі творців прикладного мистецтва. Відхід від натуралізму можна побачити і в іншим формах сучасного мистецтва. Християнські дизайнери протягом останніх років сягнули по зовсім інакші й нетипові засоби вираження. Поп-артове зображення Сестри Фаустини або цитати зі Святого Письма, метафоричним чином виписані на предметах щоденного вжитку, показують, що через мистецтво Євангеліє можна доносити у неочевидний спосіб.

У спосіб такий, як пропонував Пастру: символічно і делікатно, як вода. Бачиш футболки й наплічники учасників Дня молоді? Проходиш містом і бачиш на стінах цитати зі Святого Письма? Замислися, що хотіли цим сказати їх творці. Подумай, чи акуратна лінія, чисті й спокійні кольори, метафора доброти славлять Господа у нинішньому хаотичному й забіганому світі.

Міхал Клосовскі, Aleteia  

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

Бразилія
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity z-lib books