Коментарі

Покровитель примирення

20 Жовтня 2017, 16:21 2298

У Києві відкрили вулицю Йоана Павла ІІ. Урочистість збіглася з оголошенням Греко-Католицькою Церквою папи-поляка покровителем польсько-українського примирення.

11 жовтня у базицілі св. Петра в Римі архиєпископ Святослав Шевчук сказав у проповіді, що ми «потребуємо заступництва святого Йоана Павла ІІ, оскільки наші стосунки потребують бальзаму, ліків, які б загоїли біль, що постав унаслідок конфлікту між українцями та поляками».

Безпосередній діалог примирення поміж нашими народами був розпочатий з ініціативи Йоана Павла ІІ у 80‑х роках. Зустріч представників Синоду єпископів УГКЦ та Конференції єпископату Польщі відбулася 8‑17 жовтня 1987 року в Римі. Тоді було підписано Декралацію про польсько-українське прощення і примирення. Минуло, власне, 30 років від тієї події, а інколи, читаючи у пресі коментарі на тему польсько-українських стосунків, я маю враження, що багато хто й не усвідомлює, як багато в цьому питанні вже зроблено. Йоан Павло ІІ безсумнівно є не лише покровителем, який заступатиметься за нас перед Богом, але і взірцем політика діалогу.

Зміна, яка відбулась у ватиканській політиці стосовно Радянського Союзу, розпочалася саме за його понтифікату. Здається, вона йшла у двох напрямках. З одного боку, систематичною підтримкою помісних Церков на території Радянського Союзу; з іншого — припиненням поблажливої політики щодо Москви. Підписана тридцять років тому декларація безсумнівно вписується в політику зміцнювання братерських стосунків між народами. Цей самий вимір посідає надання одній з вулиць Києва імені Йоана Павла ІІ та оголошення його покровителем польсько-українського примирення. У цьому аспекті Йоан Павло ІІ може бути названий політиком діалогу.

З іншого ж боку, подібно як тридцять літ тому, ми помічаємо потребу зміни стосунків із Москвою. І йдеться насамперед не про екуменічний діалог, а про захист миру й справедливості. Архиєпископ Святослав Шевчук під час прес-конференції звернув увагу на ще одне важливе питання. Він сказав, що «сьогодні Апостольський Престол є вже майже єдиним голосом на міжнародній арені, який захищає Україну, (…) і демаскує медіальні маніпуляції стосовно конфлікту, який там триває». Ватикан завжди вважав, — стверджує ієрарх, — що це не внутрішній конфлікт, а міжнародний.

Польсько-українське примирення — це не тільки вилікування взаємних ран і болю, але також підтримка, яку може надати Польща перед лицем конфлікту, що триває в Україні. Йоан Павло ІІ безсумнівно може бути названий людиною діалогу, але він також був людиною правди. Без правди діалог втрачає сенс.

о. Войцех Сурувка ОР

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

Йоан Павло ІІ
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com z-lib books