Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 1 лютого
Незнання дня і години ставиться в докір Єдиному Богу. Хіба може Бог, народжений від Бога, не володіти досконалістю природи, притаманної Богу, та бути обмеженим незнанням? Чи означає це, що існує інша зовнішня сила, яка перевершує Його і вивищується над неміччю Його незнання?
До такого мінливого розуміння нас штовхає безумство єретиків, що вважають таке трактування виправданим, оскільки і сам Бог це сказав. І ми б діяли проти віри, якби Його власне висловлювання про Себе почали оскаржувати різними своїми міркуваннями.
Однак, перш ніж будуть досліджені зміст і причина сказаного, варто звернутися до здорового глузду. Чи можливо повірити, що Творець не знає всього: того, що є, і того, що буде? Хіба Він сам не є причиною всього? Хіба не в Ньому все, що є, і все, що буде? Хіба може що-небудь бути за межами Його знання, через яке і в якому все звершується?
Від Господа Христа не приховані не тільки сьогоднішні думки, але й ті, що з’являться під впливом їхніх бажань.
Коли Господь каже, що не знає чогось, Він стверджує незнання, але зовсім не через відсутність знань. Він робить так, тому що ще не прийшов час про це сказати. Або так не є в Господніх планах. Тому знає Бог, і це не заміна незнання, а повнота часів: він чекає, поки довідається.
І якщо ми неспроможні зрозуміти, як саме Він знає, як чекає, поки довідається, то слід прийняти Його незнання того, що Він знає, так само, як знання того, чого не знає, як Божий промисел на слові і ділі.
св. Іларій Піктавійський
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або гаманець WebMoney: WMU U597761928561.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com