Для черниці XII століття Ґільдеґарда Бінґенська (1098-1179) стала надзвичайно популярною, причому слава про неї збереглася до наших днів через її вражаючі праці в області медицини, теології та музики.
Гільдеґарда Бінґенська — німецька черниця, настоятелька-абатиса, поетеса, містичка, провидиця, композиторка і цілителька. Її співи переклали на техно-ритми, а твори про харчування дали початок незліченним кухарським книгам (хоча вона не залишила жодного рецепту). Славою Гільдеґарда зобов’язана не тільки своїй творчості, а й незвичайній історії життя, а також тому, що вона стала першим композитором, чиї музичні твори ми можемо пов’язати з ім’ям автора.
Вона народилася 1098 р. в Бермесхаймі і була десятою дитиною в дворянській сім’ї. За звичаєм присвячувати десяте дитя Церкві (десятина), Гільдеґарду відправили під опіку черниці Ютти, з якою вона поселилася в жіночому скиті під покровительством чоловічого бенедиктинського монастиря св. Дізібода. Ютта відрізнялася великим аскетичним завзяттям, займалася самобичуванням, носила вериги і волосяницю. У 44 роки вона померла, і тоді Гільдеґарду обрали головою жіночої чернечої спільноти, яка зароджувалася навколо її скиту.
Протягом усього життя, від трьох років, Гільдеґарда бачила видіння. Видіння, яке вона побачила в 42 роки, було особливо сильним і радикально змінило її життя. Цей момент вона описала в своїх працях:
«Це сталося…, коли мені було 42 роки і 7 місяців, небеса розкрилися і надзвичайно яскраве сліпуче світло проникло у мій розум. Воно розпалило моє серце і груди, як полум’я, що не горить, а зігріває… і раптом я зрозуміла сенс викладеного в книгах…»
Вражена Гільдеґарда спершу не записувала свої видіння, але знайшла підтримку в особі свого духівника, потім — абата і місцевого архієпископа. Зі схвалення папи вона написала свою першу теологічну працю «Пізнай шляхи Господні» і швидко прославилася в Німеччині. Незабаром вона домоглася будівництва монастиря Рупертсберг під Бінґеном, куди перевела свою спільноту, і почала продуктивний період, який тривав останні кілька десятиліть її життя.
Настоятелька-абатиса залишила більше 70 музичних творів, медичні тексти з 2000 лікарських засобів і писання з жіночими архетипами для божественного. Попри те, що вона дотримувалася ортодоксальної доктрини, Гільдеґарда була містиком з ідеями, що набагато перевершували тісні богословські кордони багатьох її колег-чоловіків. «Через свої видіння Гільдеґарда бачила в людях «живі іскри» Божої любові, які виходять від Бога, як денне світло виходить від сонця. Ця спільність не була очевидною для багатьох її сучасників », — пише о. Дон Міллер.
«Трансцендентні видіння не завадили їй сприймати різноманітну красу природного світу. У неї була не тільки віра, — каже німецька кінорежисерка Маргарет фон Тротта, яка зняла в 2009 році фільм «Видіння — з життя Гільдегради фон Бінґен», — вона була допитлива. У наші дні, можливо, вона стала б науковцем, тому що провела багато досліджень по зціленню людей, рослин і тварин».
«Талант, розум і вольовий характер допомогли Гільдегарді стати єдиною відомою жінкою свого часу, яка досягла такого інтелектуального зростання, і чий внесок справив тривалий вплив», — пише Music Academy Online. Інтерес до її музики відродився в середині 1990-х років, але твори Гільдегарди помітно відрізняються від середньовічних пісень, написаних для чоловічих голосів.
Її музичні твори містять невластиві для того часу елементи і легко впізнавані. В них присутні часті скачки на великі інтервали, на один склад припадає багато звуків мелодії. Власна музика допомагала Гільдегарді в її містичні переживаннях, і вона продовжує нести сучасним слухачам звуки божественного і чудесного, пише Cameralabs.