У комуністичному Китаї зростає великокитайський націоналізм, який супроводжується культом Мао Цзедуна і боротьбою з присутністю релігії, зокрема християнства, в суспільному житті.
Наприклад, нові гасла, які пропагує партійна влада в деяких містах цієї великої азіатської країни, кажуть про те, що святкування мешканцями Христового Різдва — це «палюча ганьба» та «агресія проти китайської культури».
На думку влади, замість того, щоб святкувати 25 грудня народження Христа, краще згадувати день народження Мао Цзедуна, що припадає на наступний день. Крім того, видано заборону на декорування вулиць і будинків з нагоди Різдва та організацію зустрічей з цього приводу.
Кампанія проти головних християнських свят триває в Китаї вже протягом кількох років, при цьому найбільше атакують саме Різдво, яке китайська пропаганда представляє як «духовну отруту» для суспільства, особливо для університетського середовища. Цього року дійшло навіть до заборони обмінюватися різдвяними побажаннями, прикрашати вітрини, співати колядки тощо. А безпосередньо перед 25 грудня до цього додалися ще й націоналістичні інтонації в китайські пропаганді.
У Вігілію Різдва директор початкової школи у Шідзянгу, столиці провінції Аньхой (Східний Китай), Донг Сюефен зібрав учнів і сказав їм, що Різдво — це образа китайського народу через приниження, яких у минулому завдали Китаю західні держави — всі християнські.
У своїй промові він згадав опіумні війни (1839-1842 і 1856-1860) та британсько-французьке вторгнення 1860 року, коли, крім іншого, був знищений імператорський палац у Пекіні (запроектований європейськими єзуїтами). Згадав також злочини держав, які вторглися в Китай у 1900 році (це були Велика Британія, Японія, Росія, США та Італія) після Боксерського повстання. «Крім японців, усі загарбники були християнами, а злочини, які вони скоїли, надто численні, щоб їх тут перераховувати», — сказав директор школи.
Після його промови один з учнів нагадав, що на наступний день після Різдва припадає день народження Мао Цзедуна, і китайці мають святкувати цю подію.
На саме Різдво вчителі середньої школи в Таохуаву в повіті Гуші (провінція Хенань у східному Китаї) підготували спеціальну присягу, під час якої учні повторювали за вчителями слова про «вторгнення християнських свят як агресію проти китайської культури». «Як спадкоємець жовтого імператора (міфічного предка китайської раси), обіцяю підтримувати, починаючи від сьогодні, культурну самосвідомість, яка покладає довіру в собі, і спадок нашої цивілізації. Хочу святкувати китайські свята!» — промовляли китайські учні.
Також у деяких містах Внутрішньої Монголії відбулися вуличні демонстрації , учасники яких вигукували перед торговими майданчиками гасла на кшталт: «Відкиньмо Тиху ніч», «Завжди пам’ятаймо про керівника Мао».
В інших районах Китаю проголошували промови, в яких пов’язували Різдво із західними державами, що завойовували цю країну; у цих виступах відкидали 25 грудня і згадували Мао. Те, що всі демонстрації в різних частинах країни мали однакову тематику, вказує, що ці дії були узгоджені Відділом пропаганди комуністичної партії Китаю. Вона публічно підтримувала цю «війну з духовною отрутою», допомагаючи таким чином молоді «виправити їхні погляди на життя і цінності».
Нагадаємо, що після поступового та взаємного зближення 22 вересня 2018 року в Пекіні відбулося підписання Тимчасової угоди щодо призначення єпископів з надією на позитивний внесок у життя Церкви в Китаї, для блага китайців і утвердження миру в світі.