«П’ятдесят років тому тут, де ми знаходимось зараз, не було місця зустрічі з Богом. Була цілковита руїна, що стало наслідком впровадження в життя марксистської ідеології. Сьогодні ця ідеологія хоче увійти в наше інтимне життя, у відносини в родині, у стосунки між батьками і дітьми і зруйнувати їх», — сказав голова Комісії у справах сім’ї при Конференції єпископів РКЦ єпископ Радослав Змітровіч, розпочинаючи Дієцезіальний день сім’ї в Летичеві 4 травня.
Головну тему цьогорічного Дня сім’ї визначило гасло: «Сім’я — сіль землі й світло світу. Виклики сьогодення».
«Щороку, і це вже стало традицією, — сказав для CREDO єпископ Кам’янець-Подільської дієцезії Леон Дубравський, — ми збираємо тут родини, щоб вони почули одна одну, дізнались про проблеми, про які, можливо, і не здогадуються, і про шляхи їх вирішення. Адже якщо не вирішувати проблеми, вони будуть все більше і більше накопичуватись, а нині таких проблем, що стають перед сім’ями все більше і більше. Диявол розуміє, що майбутнє залежить від родини і тому хоче знищити родину і з нею знищити все».
Підтвердження слів владики можна було почути під час лекції, з якою перед учасниками Дня сім’ї виступив священик Краківської дієцезії о. др Даріуш Око. Цей священик, філософ за освітою, котрий захистив дві дисертації — з філософії і з богослов’я — і нині викладає філософію в Краківському університеті, багато років займається дослідженням гендерної ідеології. Як фахівець у цій галузі, він виступав з лекціями про ідеологію гендеру в різних країнах світу. Кілька років тому він прочитав таку лекцію депутатам сейму Речі Посполитої, а в червні минулого року — виступив з нею у Верховній Раді України. Днем раніше отець-доктор виступив перед працівниками освіти м. Хмельницький.
На запитання CREDO, чому він, як науковець, обрав саме таку тему досліджень, о. Даріуш сказав: «Вивчаю те, в чому бачу найбільшу проблему. Гендер — це зброя в руках атеїстів, це таран, яким вони хочуть зруйнувати Церкву. І про це необхідно знати людям».
У своїй лекції о. Даріуш розповів, що гендерна ідеологія — це пряме продовження марксизму, який, за його словами, хоч і мав якесь «маленьке зерно істини, але в цілому став найбільш злочинним вченням, здійснення якого привело до найстрашніших злочинів. І це має послужити уроком для людства, наскільки треба бути розсудливим і обережним, як добре треба подумати, перед тим, як впроваджувати в життя будь-яке соціальне вчення».
«Як марксизм вважав абсолютним добром робітничий клас і селянство, а абсолютним злом, яке треба усунути, щоб зробити людство щасливим — клас підприємців, — казав отець-доктор, — так гендер вважає абсолютним добром секс, а абсолютним злом, яке треба усунути — все, що секс обмежує: культурні традиції, релігія, перед усім — християнство, родина, тощо. Таким чином, можна дати визначення гендеру: це неомарксистська утопія, яка на місце Бога ставить секс. Всі розмови гендеристів про права людини – це тільки прикриття. Вони — сексуальні збоченці, які хочуть, щоб усі люди робили так само, як і вони. І ця ідеологія, як і марксизм — знаряддя в руках атеїстів, для того, щоб взяти владу, оскільки вони вважають себе наймудрішими, тому що вони пізнали, що Бога немає, а відтак – влада у світі повинна належати саме їм».
Отець Даріуш також пояснив, чому неомарксисти роблять ставку саме на секс. Це пов’язано з пошуком нової «революційної сили», якою, на їх думку повинні стати діти і молодь, оскільки робітники і селяни в розвинених країнах не прагнуть «битись на барикадах за справедливий суспільний лад. А оскільки християнство стоїть на їхньому шляху, його потрібно знищити. Але не вбиваючи християн і цим народжуючи нових мучеників за віру: треба розбещувати дітей і молодь, і християнство зникне само собою».
Далі о. Даріуш показав вправу з підручника сексуального виховання, прийнятого в Німеччині як обов’язкового для шкіл. Суть вправи полягає в тому, що 15-річний учень, розглядаючи схему розташування кімнат в домі розпусти, повинен визначити, хто в якій кімнаті якого клієнта чекає, скільки має заплатити клієнт за надані йому послуги і яку платню повинен отримувати надавач цих послуг.
«Якщо не будете захищати від цього своїх дітей, — сказав священик, — то і вони робитимуть такі вправи. А у боротьбі за своїх дітей потрібно бути готовими до всього — навіть до смерті. Адже в Німеччині тих батьків, які не погоджуються, щоб їхні діти відвідували такі заняття, можуть не тільки позбавити батьківських прав, але й ув’язнити. Порядна жінка, мати шістьох дітей потрапляє за ґрати, кілька місяців знаходиться в камері з повіями і наркоманками, а коли виходить на волю, влада вимагає заплатити за утримання її дітей в дитячому будинку в час, коли вона відбувала покарання. І це ще раз показує необхідність критичного ставлення до так званих європейських цінностей. Пам’ятайте, що не все, що приходить з Заходу — добре. Купуйте у німців «Фольксвагени», але не купуйте такі підручники».
Коментуючи для CREDO лекцію о. Даріуша, єпископ Леон Дубравський дав своє визначення гендерної ідеології: «Гендер — це система з пекла, яка хоче впровадити пекло в родини. Родина – це святе, а коли святе зруйновано, відновити його дуже важко. Не кажу неможливо – для Бога немає нічого неможливого, але дуже важко. Чому Бог це допускає? Тому що хоче навчити нас боротися за себе. Як птах боронить гніздо зі своїми пташенятами, так батько повинен боронити своє родинне гніздо. Звірі і птахи, які керуються інстинктами, вміють боронити своє потомство. А люди, котрі мають розум, коли їм втокмачують в голови ці дурниці, нерідко піддаються».
Владика також сказав, що для того, щоб диявол не знищив родини поодинці, вони повинні об’єднуватись в спільнотах: Неокатехуменальної Дороги, Руху Назаретанських Родин, Домашньої Церкви та інших. Його Преосвященство особливо відзначив досвід неокатехуменальних спільнот у вихованні дітей, передаванні їм віри, підтримці авторитету батьків. «Ніхто, — сказав єпископ-ординарій, — ні школа, ні суспільство — не виховає дитину так, як добра родина. А добра родина – це родина, яка стоїть на фундаменті Ісуса Христа».
«Страшне не зло само по собі, — сказала координатор мирян душпастирства родин Кам’янець-Подільської дієцезії Тереза Андрущишина, — а те, коли проти нього ніхто не бореться. Те, що нині робиться у світі — виклик для християнських батьків. А наша головна зброя — це молитва. Молитва Розарію, яка зупиняла війни, інші молитви».
Важливою частиною цьогорічного Дня сім’ї (та й не тільки цьогорічного) були свідчення окремих родин. Адже скільки б ми не говорили про дію Бога в нашому житті, про опіку Бога над сім’ями, людей переконують конкретні приклади: вони хочуть почути про конкретні прояви Божої любові і опіки. Оскільки в формуванні особистості двома головними чинниками є родина і школа, свідчення торкались співпраці зі школою у справі захисту християнських цінностей, а також – служіння сім’ї для дітей та молоді.
Про участь вірних-мирян у вихованні дітей і молоді в парафії Непорочного Серця Пресвятої Діви Марії в Хмельницькому розповіли Андрій і Наталя Обруч. «Коли батьки самі будуть зацікавлені у вихованні дітей, у прищеплені їм почуття особистої відповідальності, — сказав Андрій, — тоді будуть плоди. Якщо ж залишити все на священика, котрий сьогодні тут, а завтра де інде, молодь може залишитися без опіки».
Своїм досвідом служіння молоді поділився вінничанин Олександр Стельмах. Разом з дружиною Людмилою вони провадять в парафії Матері Божої Ангельської одну з груп Рost qresima. Рost qresima, тобто — «після Миропомазання», це душпастирство для підлітків віком 13-19 років, яке провадять родини з Неокатехуменальної Дороги. Ініціаторів Неокатехуменальної Дороги на цю ідею надихнув той факт, що в ряді країн багато хлопців і дівчат відходять від Церкви після прийняття таїнства Миропомазання. Це душпастирство полягає в тому, що одна родина протягом шести років провадить групу, як правило, з восьми підлітків, допомагаючи їм в складний час дозрівання отримувати відповідь на важливі, нерідко — складні, питання, що стосуються їхнього життя, їхнього покликання, їхнього місця в Церкві і суспільстві. Вперше в Україні це душпастирство було започатковано у Вінниці, нині групи Рost qresima є також у Києві і в Хмельницькому.
Батьки трьох дітей Віталій і Олександра Перець з неокатехуменальної спільноти парафії св. Анни в Хмельницькому, розповіли про ініціативу створення католицької школи і про те, як батьки і педагоги-католики намагаються її здійснити. Ця ідея, за їх словами, виникла через спостереження усього того негативного, що робиться в сучасних школах. «Нам не йдеться, — сказав Віталій, — про те, щоб зібрати там якихось особливих дітей, або про те, щоб змінити програми навчання — програми з загальноосвітніх дисциплін там будуть ті ж самі, що прийняті в усіх державних школах. Йдеться про те, щоб змінити підхід вчителів до навчання і виховання дітей».
Про те, як діяв Бог в житті їхньої родини, розповіли вінничани, учасники Руху Назаретанських Родин, Руслан і Лариса Кравець.
Разом із дорослими учасниками Дня сім’ї до Летичівського санктуарія приїхали і їхні діти — 90 дітей і підлітків. Для них були організовані окремі заняття. Підлітками опікувались семінаристи Міжнародної місійної семінарії «Redemptoris Mater» у Вінниці. Опираючись на Святе Писання, майбутні священики провели для хлопців і дівчат катехизу про те, якою повинна бути християнська родина. Один із семінаристів поділився з ними досвідом того, як Господь допоміг йому розпізнати покликання до священства. А під час обіду семінаристи влаштували імпровізований концерт, співаючи під гітару пісні різними мовами: від латиноамериканських пісень до «Червоної рути» і польсько-української «Гей, соколи».
Після обіду учасники зустрічі, працюючи в малих групах, говорили про те, з якими викликами і загрозами для сім’ї їм доводилось зустрічатись в своєму повсякденному середовищі — на роботі, серед знайомих, в мас-медіа, і кожен мав можливість висловити свою думку, як цим загрозам протистояти.
Кульмінаційним моментом, який як би підводив підсумок, цьогорічного Дня сім’ї, стала Меса, яку очолив єпископ-ординарій Леон Дубравський. Розпочинаючи її, владика Леон тепло привітав всіх її учасників «від діточок до бабусь» і закликав віддати в цій св. Месі під опіку Богородиці усі сім’ї дієцезії і всієї України.
Проповідь під час Служби проголосив о. Даріуш Око. «Подружжя, — сказав він, — це головне місце на Землі, і тому цілком природним є прагнення кожної людини створити щасливу сім’ю. Зрозуміло і те, що людина часто вирішує вдалось йому життя, чи не вдалось, в залежності від того, яка в нього родина. У здоровій моногамній родині, де чоловік і жінка перебувають у гармонії, люди живуть — і це підтверджено науковими дослідами — довше середньостатистичного показника. І в їх родині відбувається чудо — народжуються діти. Адже кожен з нас є чудом – досить подивитись на будову нашого мозку, в порівнянні з яким найдосконаліший комп’ютер – це щось примітивне. І це чудо твориться в сім’ї. Коли вагітна жінка з великим животом йде по вулиці, випадало б стати перед нею на коліна, тому що в ній відбувається щось святе — народжується нове життя».
Звертаючись до дітей, священик сказав: «Ви щасливі діти, тому що ваші батьки — і це підтверджує їх присутність тут — наймудріші в Україні, і навіть — в світі. Походячи з таких родин ви маєте багато шансів. Ви можете стати геніями, нобелевськими лауреатами, колись можете бути беатифікованими і канонізованими. Не змарнуйте ці шанси. А щоб їх не змарнувати — будьте слухняні батькам».
«Особливість цьогорічного Дня сім’ї, — сказав для CREDO єпископ Радослав Змітровіч, — в тому, що він проходить в рік, що оголошений Роком святості подружжя та сім’ї. Тому, крім звичайних цілей, яким цей захід служить завжди, в цьому році він є також частиною приготування Всеукраїнського Конгресу Сімей, що відбудеться в Шаргороді і в Вінниці у вересні нинішнього року».
Молитися за плідну і своєчасну підготовку Конгресу закликав, по закінченні Служби, єпископ Леон Дубравський, і запросив взяти в ньому участь усіх присутніх.
На закінчення, після молитви перед Пресвятими Дарами, в які й вірні присвятили Пресвятому Серцю Ісуса і Непорочному Серцю Марії усі сім’ї України і усього світу, обоє єпископи вручили кожній родині запалену свічку, чим підкреслили місію християнської родини бути світлом світу.
Всім учасники отримали пам’ятку батькам про те, як протидіяти впровадженню в школах пропаганди сексуальних відхилень під виглядом «сексуальної освіти».