Своїми думками про боротьбу проти голоду, про правильний розподіл харчових ресурсів та про здорову економіку поділився Папа Франциск приймаючи у суботу, 18 травня 2019 р., представників європейської благодійної федерації продовольчих банків, пише Vatican News
«Хочу подякувати вам за те, що дбаєте про їжу для тих хто голодує», – промовив Святіший Отець, приймаючи у суботу, 18 травня 2018 р., в апостольському палаці у Ватикані членів та волонтерів європейської благодійної федерації продовольчих банків, які цими днями завершили свою щорічну зустріч, що проходила у Римі з нагоди 30-річчя заснування італійської організації «Food Bank».
Безкорислива праця
Папа зазначив, що дивлячись на присутніх, він уявляє всю ту безкорисливу працю, яку у тиші виконують численні члени та волонтери організації, піклуючись про добро ближніх. Він підкреслив, що говорити про інших є легко, натомість дати щось іншим – є вже значно складнішою справою, проте, саме це є важливим у нашому житті. Члени благодійної продовольчої федерації не на словах, а конкретними вчинками допомагають іншим людям. Вони боряться із марним витрачання харчів, які мали би бути знищеними, дбаючи про їхнє добре використання.
Боротьба проти голоду
Боротися проти страшного голоду, означає також боротися проти відходів, які є виявом байдужості щодо речей та осіб, які позбавлені необхідного. За словами Єпископа Риму, відходи – це вияв відкинення. Він навів у приклад Ісуса Христа, який після того як розмножив хліби та рибу і нагодував великий натовп Своїх слухачів, наказав учням зібрати те, що залишилось, щоб нічого не пропало (пор. Ів. 6, 12). Отож, необхідно збирати, щоб роздавати, а не продукувати нове, щоб витрачати. Викидати їжу – це те саме, що викидати людей. Сьогодні є скандальним явищем не помічати того, наскільки дорогоцінним даром є їжа і наскільки недбало цей дар використовується.
Погана звичка та потреба доброго адміністрування
Витрачати добро – це погана звичка, яка може просочитись скрізь, навіть у діла милосердя. У сьогоднішньому складному світі важливо, щоб добро робилось із розумом: воно не може бути результатом лише імпровізації, але потребує мудрості, планування та постійності. Добро потребує комплексного бачення і людей, які є разом, адже важко робити добро, не люблячи один одного. Як підкреслив Глава Католицької Церкви, приємно бачити багатьох людей, що належать до різних мов, культур, традицій, які зібрались не для того, аби лобіювати свої власні інтереси, але щоб подбати про гідність та краще майбутнє інших.
Економіка що має душу
У наш час все є пов’язане між собою. Шалена гонитва за заробітком йде рука об руку із дедалі гострішою внутрішньою слабкістю, з дезорієнтацією і щоразу відчутнішою втратою сенсу. Тому, економіка мала б бути схожою до людини, тобто, має мати душу. Вона не повинна бути бездушною неконтрольованою машиною, яка роздавлює людей. Папа зазначив, що сьогодні багато осіб позбавлені праці, гідності та надії. Економіка має негативний вплив на життя людей, на їхні стосунки з іншими, на їхнє родинне життя. А інші, натомість, настільки перевантажені роботою, що не мають часу на свох найрідніших, навіть – на дітей.
«Економіка народжена для того, щоб піклуватися про дім, але замість того щоб служити людині, вона її поневолила. Зробила особу слугою фінансових механізмів, які дедалі віддалені від реального життя і що разу менше керовані», – мовив Папа, запитуючи, як ми сьогодні можемо добре жити, коли людей зведено до чисел, коли статистика значить більше, ніж життя людини, а саме життя залежить від фондових індексів.
Зцілення економіки та потреба об’єднання
Зіткнувшись із хворим економічним контекстом, не можна діяти грубо, потрібно бути обережним. Дестабілізацією або бажанням повернутись у минуле не вдасться налагодити ситуацію, необхідно підживлювати добро, виходячи на здорові та конструктивні шляхи. Папа закликав об’єднатись задля добра, пам’ятаючи, що з Божою допомогою та добрим бажанням життя багатьох осіб і сьогоднішню дійсність можна покращити. При цьому необхідно підтримати тих, які бажають змін на краще, а також тих проектів розвитку, які ґрунтуються на соціальній рівності, на гідності людини, на родинних цінностях, на піклуванні молоддю, на пошані до навколишнього середовища.