Анонси видань

Вийшов друком IV том сучасного коментаря до Біблії

02 Жовтня 2019, 16:26 435

Євангеліє від Матея

Адріян Леске

ПЕРШЕ ПРОЧИТАННЯ

Авторство

Отці Церкви вважали автором першого Євангелія саме Матея, чиє покликання вони вбачали чітко описаним у 9,9. Переважна більшість сучасних біблістів заперечує цю думку. Це заперечення частково ґрунтується на гіпотетичній залежності Матея від Марка. Хоч Євангеліє, власне, не містить прямої вказівки на автора, в самому тексті наявні певні ознаки, які можуть бути свідченням того, що автором був саме апостол Матей. Насамперед у тексті є переказ про покликання Матея; крім Матея, в Євангелії згадується покликання лише чотирьох учнів Ісуса. Автор підкреслює, що Матей був митарем, який привів інших юдейських збирачів мита, щоб вони послухали Ісуса (пор. 9, 9-11; 10,3), але він уникає того, щоб говорити про митарів у принизливому тоні (пор. 5,46; 9,10.11; 11,19; 18,17; 21,31.32). Митар повинен був мати гарну освіту, вільно розмовляти як єврейською/арамейською, так і грецькою мовами, а до того ж бути обізнаним із латиною. Автор цього тексту Євангелія доводить, що знає ці мови. В інших синоптичних текстах про покликання Матея його названо Левієм (Мр. 2, 13-14; Лк. 5,27), що могло свідчити про його походження з коліна левітів. Якщо це було так, то це вказує на рівень його освіти й пояснює той факт, що він постійно вживає термін «первосвященики», адже садукейське священство в Єрусалимі після вигнання фактично замінило священство левітське. Існує припущення, що автор також міг бути «книжником», оскільки він вживає цей термін у 8, 19; 13, 52 в позитивному значенні.

 

 

ДРУГЕ ПРОЧИТАННЯ

XIII. 22, 15–23, 39: Противники намагаються впіймати Ісуса на слові
22, 15-22: Податок кесареві

У цьому фрагменті Ісус оточений великим колом людей, що представляють об’єднану опозицію. Спершу фарисеї намагаються впіймати його в пастку. Незважаючи на те що фарисеї висловлювали свою солідарність з тими, хто обурювався ненависними податками, якими обкладався кожен юдей незалежно від рівня доходів, вони також співпрацювали з тими, хто дотримувався протилежних поглядів, – іродіянами, які здавна були зацікавлені підтримувати Ірода Антипу та Рим як гарантів стабільности для здійснення торговельної та ремісницької діяльности в цьому регіоні. Запитання, з яким вони звертаються до Ісуса після улесливих коментарів щодо його діяльности, ставить його перед важкою дилемою: сказати «так» сплаті щорічного «подушного» податку означатиме втрату поваги й підтримки народних мас, які вважають його пророком, але відповідь «ні» призвела б до того, що римська влада звинуватить його у підривній діяльності. Ісус негайно викриває їхнє лицемірство і просить показати йому динарій, який зазвичай використовували для сплати податку. На звичайному динарії, що був у обігу в Палестині, не було людських зображень відповідно до вірувань побожних юдеїв (Вих. 20, 4). Але монета для сплати податку мала бути римською і містити зображення імператора та надпис. Отже, відповідь Ісуса «віддайте ж кесареві кесареве» була доречною, щоб уникнути пастки фарисеїв. Однак це не означає що він намагався просто обійти цю проблему; його відповідь навчає, що потрібно приймати тимчасово встановлений порядок настільки, наскільки він поважає верховну владу Господа. Ісус тримається на відстані від будь-яких революційних рухів, проте й не демонструє жодної підтримки імперії. Це дійсно показує, як мудро відповів Ісус, адже фарисеї змушені визнати, що римська монета суперечить Закону, тому що на ній зображений кесар. Його подальша відповідь: «і [віддайте] Боже Богові», містить натяк, що, так само як монета несе на собі зображення імператора, людина несе образ Божий, і тому належить Господу.

Уривки із книги «Міжнародний біблійний коментар. Том 4. Євангелія та Діяння апостолів»

 

Видавництво: Свічадо
Рік видання: 2019
Формат: 180х248
Палітурка: тверда
Кількість сторінок: 440
Ціна: 299,00 грн

Четвертий том українського перекладу Міжнародного біблійного коментаря, підготовленого за однотомним виданням The International Bible Commentary. Міжнародний біблійний коментар створений за участи понад ста двадцяти біблістів із цілого світу. Українську версію коментаря видавництво “Свічадо” видає в шести окремих томах.

У четвертому томі вміщено ґрунтовне пояснення частини книг Нового Завіту – чотирьох Євангелій та Діянь апостолів. Пропоновані пояснення, як і в попередніх томах, викладено у формі двох прочитань біблійного тексту: першого і другого. У цьому ж томі видано і кілька вступних статей на тему новозавітньої проблематики.

Ця частина Коментаря дуже важлива для розуміння Божого Об’явлення Нового Завіту. У ній ідеться не лише про пояснення земної діяльности Ісуса Христа, описаної на сторінках Євангелій, але й про сприйняття та передавання віри у середовищах перших християн, як і про виклики, що постають перед християнами нашого часу.

Загалом перші три томи містять ґрунтовні пояснення Книг Старого Завіту. Перші ж два томи складаються з трьох частин. Перша частина містить загальні статті, які можуть служити загальним вступом до біблійної проблематики загалом. У другій частині зібрано коментарі до усіх книг Святого Письма Старого і Нового Завіту. Третю, останню частину книги становлять тексти, що стосуються вибраних душпастирських питань і їхнього висвітлення у Біблії. Третій том складається з пояснення повчальних та пророчих книг Старого Завіту: Книга Пісня Пісень, Книга Іова, Книга Псалмів, Книга Сираха, Книга Пророка Єремії та інші.

Видання принесе духовну користь не лише богопосвяченим особам, а й всім небайдужим мирянам, які прагнуть більше пізнати Бога через Його слово.

 

Де придбати:

1.В інтернет-магазині Свічадо;
2.За телефоном (032) 244-57-44;
3.За допомогою електронної пошти: post@svichado.com;
4.У крамницях «Свічадо»: м. Львів, вул. Лисенка, 2; м. Київ, вул. Покровська, 6, ст.м. «Контрактова площа».

Запитуйте також у парафіяльних крамницях.

 

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

ПІДТРИМАЙТЕ CREDO
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ми з вдячністю приймемо Вашу допомогу. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, роботу веб-майстра та гонорари фахівців. Переказ через ПриватБанк: Пожертвування можна переказати за такими банківськими реквізитами:

5168 7427 0591 5506

Благодійний внесок ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: Добровільна пожертва на здійснення діяльності часопису CREDO.

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Щиро дякуємо читачам за жертовність усім, хто нас підтримує!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.
Підпишіться на розсилку
Кожного дня ми надсилатимемо вам листи з найважливішими та найцікавішими новинами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: