Ватикан

Тимчасова угода між Святим Престолом і Китаєм діятиме ще 2 роки

23 Жовтня 2020, 17:25 422

У четвер 22 жовтня 2020р. у Ватикані оголошено про продовження Тимчасової угоди з Китаєм. Рації цього порозуміння представлено у «L’Osservatore Romano», повідомляє Vatican News.

Тимчасову угоду між Святим Престолом і Китайською Народною Республікою пролонговано «ще на два роки». Про це йдеться в комюніке, поширеному Прес-службою Святого Престолу в день, коли мала завершитися його дія. «Святий Престол, вважаючи, що початок застосування згаданої Угоди, яка має фундаментальну церковну й душпастирську вартість, був позитивним, завдяки добрій комунікації та співпраці між сторонами в обумовленій сфері, має намір і надалі провадити відкритий і конструктивний діалог задля сприяння життю Католицької Церкви та блага китайського народу», — сказано в заяві.

Комюніке супроводжується розлогою статтею у ватиканському часописі «L’Osservatore Romano», в якій пояснюються причини такого рішення. «Обидві сторони, — читаємо в ній, — оцінили різні аспекти її застосування та погодилися шляхом обміну вербальними нотами пролонгувати її дію на наступні два роки, до 22 жовтня 2022 року».

Головне завдання Угоди — «підтримувати та сприяти звіщенню Євангелія» в Китаї, «відбудовуючи повну та видиму єдність Церкви». Питання призначення єпископів та єдності єпископів із Наступником святого Петра «має фундаментальну важливість у житті Церкви, як на місцевому, так і на вселенському рівні». Саме це дало натхнення переговорам та перебувало в центрі приготування угоди, щоби крок за кроком забезпечити «як єдність віри та сопричастя між єпископами, так і повноцінне служіння заради блага католицької спільноти Китаю. Сьогодні вже, вперше після багатьох десятиріч, усі єпископи в Китаї перебувають у сопричасті з Єпископом Рима та, завдяки імплементації Угоди, більше не буде нелегітимних свячень».

У статті пояснюється, що Угода не розглядала «всіх відкритих питань чи ситуацій, що досі викликають стурбованість Церкви», але «виключно питання призначення єпископів». Цитуючи нещодавню доповідь Державного секретаря кардинала П’єтро Пароліна під час конференції Папського інституту закордонних місій у Мілані, стаття згадує і про те, що навколо події виникли деякі непорозуміння. Чимало з них з’явилися внаслідок приписування угоді «цілей, яких вона не має», або пов’язуючи її з «політичними питаннями, що не мають нічого спільного з Угодою».

Підписання, звершене в Пекіні у вересні 2018 року, «становить кінцеву точку тривалого шляху», але є, «також і насамперед, відправною точкою для ширших і далекоглядних порозумінь». Тимчасова Угода, текст якої «з огляду на її експериментальний характер, за обопільною згодою зберігався засекреченим, є плодом відкритого та конструктивного діалогу». Цього «діалогу-підходу, підтримуваного пошаною та дружбою, дуже бажав і підтримував його» Папа Франциск, який «добре усвідомлює рани, завдані в минулому сопричастю Церкви, і після років тривалих переговорів, які розпочали та провадили його попередники, в безсумнівній послідовності мислення з ними, відновив повне сопричастя з китайськими єпископами, висвяченими без папського мандату, й авторизував підписання Угоди про призначення єпископів, чернетку якої, серед іншого, затвердив ще папа Бенедикт XVI».

«З боку деяких ділянок міжнародної політики, — читаємо в статті, — чинилися спроби аналізувати дії Святого Престолу переважно у світлі геополітичної герменевтики. У випадку Тимчасової угоди, натомість, Святому Престолу йдеться про глибоко еклезіологічне питання». Крім того, «є повне усвідомлення», що цей діалог «сприяє пліднішому шуканню спільного блага на користь усієї міжнародної спільноти».

Щодо здобутих результатів, то було призначено двох нових єпископів і тривають процеси призначення інших. І хоч із погляду статистики «це не здається великим досягненням, однак є добрим початком у сподіванні на те, що поступово вдасться досягти інших позитивних цілей». Також і через те, що надзвичайний стан в охороні здоров’я, викликаний пандемією, вплинув на контакти між двома сторонами та на застосування Угоди.

«Застосування Угоди з ефективною і дедалі активнішою участю китайського єпископату має, отже, велике значення для життя Католицької Церкви в Китаї та, як наслідок, для Вселенської Церкви. У цьому ж контексті слід поміщати і душпастирську мету Святого Престолу допомогти китайським католикам, розділеним протягом тривалого часу, виявити сигнали примирення, співпраці та єдності задля оновленого та ще ефективнішого звіщення Євангелія в Китаї».

«Необхідно визнати, — підсумовує стаття, — що залишається немало ситуацій великого страждання. Святий Престол їх глибоко усвідомлює, бере до уваги та не занедбує звертати увагу китайського уряду, щоби сприяв пліднішому здійсненню релігійної свободи. Попереду ще далека й не позбавлена труднощів дорога». Святий Престол сподівається, що Тимчасова угода та її продовження «посприяють вирішенню питань спільного зацікавлення, які досі залишаються відкритими, зокрема в тому, що стосується життя католицьких громад у Китаї, як також сприяння міжнародній панорамі миру в період, коли переживаємо чимало проявів напруження на світовому рівні».

 

Кредит вересень-листопад
Зібрано Залишилося зібрати
5777грн
69466грн
Потрібно зібрати
75243грн
Залишилося
13днів
Розмістити цей блок в себе на сайті

Інші статті за темами

СЮЖЕТ

політика

МІСЦЕ

Китай
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

pb.ua: 4731 1856 1920 9130

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: