Щедрість, благословення й дар — ці риси Бога допомагає нам побачити Діва Марія.
Про це проповідував Папа Франциск на Святій Месі, яку відслужив у суботу 12 грудня 2020р. з нагоди спомину Пресвятої Діви Марії з Гваделупи, повідомляє Vatican News.
«Споглядаючи образ нашої Матері, просімо сьогодні в Бога трохи того Його стилю, з яким Він поводиться з нами: щедрості, повноти, благословити й ніколи не лихословити та перетворити своє життя в дар для всіх». Так Папа підсумував свою проповідь. У день літургійного спогадування Пресвятої Діви Марії Гваделупської, Небесної Покровительки Америки, він, як і щороку ввірив Її заступництву своїх земляків та шлях Церкви на континенті. Літургія у ватиканській базиліці св.Петра цьогоріч має подвійне значення, оскільки збіглася в часі зі 125-річчям коронації чудотворного образу небесної опікунки Латинської Америки.
Щедрість
«Бог завжди дарується щедро, завжди дає у повноті». Бог, зазначив Папа, не знає «доз», однак допускає «дозування» лише через свою терпеливість: бо це ми, з огляду на нашу природу та обмеження, потребуємо «зручних внесків», в той час як Бог віддається в повноті, повністю. «Бог віддає себе повністю, — сказав Папа, роздумуючи над таємницею Різдва. — Мені подобається думати, що Бог має принаймні одне обмеження: щедрість. Він не може давати в інший спосіб, як не в повноті».
Благословення
Переходячи до євангельської розповіді про зустріч Марії та Єлизавети, Святіший Отець назвав її благословенням. Він нагадав, що «благословити» означає «висловлювати добро», й Бог від першої сторінки Біблії «призвичаює нас до цього свого стилю». Друге слово, яке Він вимовив, згідно з Біблією, таке: «.. і було воно добре».
«Отож, Божим стилем завжди є благо-словити, а тому проклинати — це стиль диявола, неприятеля, це стиль дріб’язковості, неспроможності даруватися повністю, лихо-словлення», — сказав Святіший Отець, наголошуючи, що Бог завжди «дарується в повноті, благословляючи».
Дар
Й ось ця повнота, це благословення, є, як зазначив далі Франциск, подарунком. Це дар, даний нам через «Повну благодаті», «Благословенну». Вона — благословенна між жінками, повна благодаті; Ісус — благословенний, що приносить благословення, Бог у повноті.
«І, споглядаючи цей образ нашої Матері, яка очікує благословенного, Оту, що є “повна благодаті”, яка очікує “благословенного”, — може, й ми зможемо трохи збагнути цю повноту, добро-словити, благословляти, і збагнемо поняття дару. Божого дару, даного нам у природній повноті Його Сина, та в повноті Його Матері, джерелом якої є благодать. Божий дар, представлений нам як благословення».
Фото: Vatican News та EWTN Vatican