Папа Франциск затвердив перехідні норми для Ватиканського капітулу в межах реформи цієї тисячорічної інституції.
У суботу, 28 серпня 2021 р., в день літургійного спомину святого Августина, Папа Франциск затвердив перехідні норми для Капітулу базиліки св.Петра у Ватикані, які наберуть чинності з 1 жовтня 2021р. Завдання цих норм — сприяти реформі цієї давньої інституції, над переглядом статуту якої триває праця, пише Vatican News.
Намір реформи, зокрема, полягає в тому, щоб перезапустити «служіння анімації літургійного та душпастирського життя» в базиліці, яке каноніки дотепер здійснювали переважно в неділі та святкові дні. Нові норми визначають правила утримання каноніків і помічників Капітулу, адміністрування та економічні питання, пов’язані з музеєм Скарбниці базиліки та продажем релігійної атрибутики тощо.
Тисячорічна історія
Капітул Папської базиліки св. Петра у Ватикані складається зі священиків, яких Папа призначає каноніками, та помічників. Як інституція, вона зродилася 1053 року; водночас, булла папи Лева ІХ лише формалізувала реалії, які існували вже століттями завдяки літургійному та молитовному служінню монахів, що представляли різні монастирі. В часи понтифікату папи Євгена IV (1145-1153) Капітул поступово перетворюється в автономну спільноту, перейшовши від монастирської структури до спільноти каноніків.
Із самого початку діяльність Капітулу охоплює різні сфери: від літургійної до управління майном базиліки та філіальних храмів, від душпастирства до благодійного служіння. Зустрічаючись 2007 року з каноніками базиліки св.Петра, папа Бенедикт XVI звертав увагу на те, що протягом останніх десятиріч діяльність Капітулу поступово спрямовується до поновного відкриття його «справжніх початкових функцій, які насамперед полягають у служінні молитви». «Ось якими є притаманна природа ватиканського Капітулу та внесок, якого від вас очікує Папа: нагадувати своєю молитовною присутністю при гробі святого Петра про те, що ніщо не можна ставити понад Бога, що вся Церква спрямована до Нього, до Його слави, що Петрова першість призначена для служіння єдності Церкви, а ця, своєю чергою, призначена служити спасенному задумові Пресвятої Трійці». Поточна реформа — це прямування саме цим шляхом.