Через кілька днів після того, як дев’ять французьких прелатів оголосили, що вони не дозволятимуть благословляти одностатеві пари, як того вимагає нещодавня ватиканська декларація, Постійна рада Конференції французьких єпископів заявила, що такі благословення слід уділяти як знак «безумовного і милосердного прийняття».
У заяві від 10 січня, підписаній кожним членом Постійної ради Конференції єпископів Франції, прелати вказали на дебати довкола «Fiducia Supplicans», які, за їхніми словами, «мали певний вплив на громадську думку», повідомляє Crux.
Відзначаючи, що основними суперечливими моментами є трактування супроводу одностатевих, а також розлучених і повторно одружених пар, Конференція заявила, що розглядає декларацію як «заохочення душпастирів великодушно благословляти тих, хто смиренно до них звертається, просячи про Божу допомогу».
Ця заява з’явилася після того, як раніше цього місяця дев’ять французьких єпископів церковної провінції Ренн відмовилися дозволяти благословення одностатевих пар, заявивши, що священники можуть благословляти гомосексуалістів як окремих осіб, але не пари. Підписанти зазначили, що їхнє рішення заборонити благословення гомосексуальних пар узгоджується з інструкціями декларації уникати будь-якої плутанини і скандалу.
Натомість нова заява Конференції єпископату Франції явно має більш схвальний підхід. У ній сказано, що пастирі супроводжують пари «у їхній подорожі віри, щоб вони відкрили у своєму власному існуванні Божий заклик та конкретно відповіли на нього».
Єпископи зазначили, що «Fiducia Supplicans» підтримує католицьку доктрину про шлюб як «виключний, стабільний і нерозривний союз між чоловіком і жінкою, природним чином відкритий до народження дітей».
Підтвердивши, що вчення про шлюб і його нерозривність отримане нами від самого Христа, Конференція зазначила, що ми «також отримали від Ісуса Христа заклик до безумовного та милосердного прийняття, оскільки Ісус прийшов покликати не праведників, але грішників, якими є ми всі».
Французький єпископат заявив, що у декларації чітко зазначено, що ті, хто перебувають у ситуації, яка не дозволяє їм прийняти Таїнство шлюбу, не виключаються ні з любові Бога, ні з Його Церкви. Таким чином, Церква «заохочує їх у їхньому бажанні наблизитися до Бога, щоб скористатися комфортом Його присутності та благати про благодать, щоб узгодити своє життя з Євангелієм», — сказали вони, твердячи, що благословення можуть у цьому допомогти.
«Саме завдяки молитвам благословення, поданим у спонтанній, “неритуалізованій” формі, поза будь-яким знаком, який можна було би порівняти зі шлюбною церемонією, служителі Церкви зможуть продемонструвати це широке і безумовне прийняття», — підсумували єпископи.