Англійські християни збираються на мирний протест проти проведення дискотеки у Кентерберійському соборі — одній з найстаріших християнських будівель Англії і частині світової спадщини ЮНЕСКО, що у часи реформації була конфіскована у католиків і перейшла у руки Англіканської церкви.
Організатори танців у соборі називають свій захід «рейвом у наві», стверджуючи, що захід під назвою «Тиха дискотека 90-х у соборі» є способом зібрати необхідні для утримання собору кошти і підвищити обізнаність про релігію серед молодих поколінь, повідомляє Catholic Herald.
Однак протестувальники називають запланований на дві ночі захід «абсурдним», описуючи його як підживлену алкоголем вечірку, що нічого не додасть вірі.
Згідно з даними собору, усі квитки на «тиху дискотеку» розпродані. «Тихі дискотеки», які віднедавна набули популярності, це дискотеки без зовнішнього шуму, тобто, щоб чути музику, під яку вони танцюють, люди мають надіти навушники.
«Це не змусить молодих людей серйозніше ставитися до Церкви, це не змусить людей думати, що християни самі серйозно ставляться до своєї віри. Жодна інша релігія такого не допустила би, і це не можна назвати ефективною євангелізацією», — каже Каєтан Сковронський, один із учасників кампанії протидії.
Група незгодних висловила свою стурбованість під час зустрічі з деканом Кентерберійського собору, преподобним Девідом Монтейтом.
«Хоча він з повагою поставився до нашого права на протест, декан відхилив нашу петицію, заявивши, що ми — крайня меншість. Це за те, що ми не хотіли, щоб у Божому домі був п’яний розгул під музику Емінема, — сказав Сковронський. — Преподобний Монтейт був переконаний — без жодних доказів — що більшість християн підтримають цю дискотеку, і наша петиція та аргументи не змогли вплинути на його думку».
Обурення християн, особливо католиків, посилюється тим фактом, що цей собор був одним із найважливіших католицьких місць паломництва, коли Англія ще була католицькою країною. Саме у ньому прийняв мученицьку смерть святий Томас Бекет — у північному трансепті, одразу за навою.
«Цей собор бачив нескінченну чергу стражденних паломників, які йшли, спотикалися і повзали через ці камені, благаючи про зцілення, — каже католицький оглядач Ґевін Ашенден. — Кожен камінь на цій підлозі витримував вагу потоків людей: тих, що страждали, і тих, що йшли, сповнені радості від чудесних відповідей на свої молитви».
«У Сполученому Королівстві, здається, не минає ні місяця без невеликого скандалу, пов’язаного конфіскованим під час реформації католицьким собором, який зараз перебуває під управлінням Англіканської церкви, — пише Ашенден. — Нинішні власники влаштовують там поля для гольфу, атракціони, контроверсійні кіноклуби і винокурні».
Преподобний Монтейт своєю чергою наполягає, що тиха дискотека буде «доречною та шанобливою».
«Собори завжди були частиною життя громади у набагато ширшому розумінні, ніж центри християнського поклоніння і місії», — каже він, додаючи, що танці віддавна відігравали важливу роль у релігії:
«Хоча впродовж століть у соборі відбувалися різноманітні танці, а Біблія пам’ятно вшановує дар танцю з царем Давидом, який танцює перед Господом, є багато різних поглядів на світське та священне. […] Я розумію, що дехто ніколи не погодиться, що танцям і поп-музиці місце у соборах».