Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 8 червня
Євангеліє описує суперечку про піст, яка відбулась одразу ж після скандального обіду Ісуса з грішниками. Учні Йоана Хрестителя і фарисеї постили, щоби прискорити прихід Месії та приготуватись до Його прийняття. Учні Ісуса знають, що Месія вже прийшов і зараз перебуває з ними, тому вони їдять, п’ють і святкують.
За допомогою двох образів — латки з нової тканини і молодого вина — Ісус знову підтверджує несумісність Євангелія зі старими релігійними структурами та їхнім змістом, тому всі спроби погодити новизну Євангелія зі старою конструкцією юдаїзму чи будь-якої іншої релігії приречені на провал.
Тут Ісус представляє себе як Нареченого. Царство Небесне порівнюється із бенкетом, який Отець влаштував на шлюб Сина з людством (Мт 22,1-14). Постити під час весільного обіду немає сенсу, однак Ісус заповідає, що і Його учні поститимуть, коли від них заберуть молодого.
Християнській піст має два основні значення: він звертається до минулого, згадуючи смерть Христа, але також скерований у майбутнє, очікуючи остаточного весілля Агнця (Одкр 21,9).
За час, який минає від моменту, коли забрано Нареченого, і до Його повернення піст набирає ще одного значення: це не тільки покутна практика — це очікування, готовість до найважливішої зустрічі. Відтак ми почуваємося новими бурдюками, тому що, ясна річ, радість Євангелія вже присутня в нас. Тому й ми повинні бути новиною для середовища, у якому живемо. Водночас ми почуваємося старими бурдюками, тому що ніхто не може сказати, що він повністю осягнув Євангеліє. Ми повинні щодня слухати і відкривати серце на Боже Слово, приймати Його світло і передавати далі.
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або гаманець WebMoney: WMU U597761928561.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com