Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 3 липня
Тут Павло ясно навчає, що постанови Закону не були виконані (хоча й повинні були). Тому ті, кому закон був даний за благодаттю, віддалися плотським благам і намагалися в них віднайти щастя. Не було у них і страху, хіба що через загрозу втрати цих благ. А коли це траплялося, вони легко відступали від постанов Закону. Тому й Закон втратив силу, що його постанови не виконувалися. І в цьому винний не Закон — бо слабкість прийшла через тіло, тобто через тих людей, які добивалися тілесних благ і не любили праведності закону, воліючи дочасні добра.
Тому наш Визволитель, Господь Ісус Христос, прийняв смертне тіло і прийшов у тілі, схожім на гріховне. Бо смерть є гідною відплатою для гріховного тіла. А смерть Господа, і це очевидно, була у Його волі, і Він не був зобов’язаний їй коритися. Тим не менш, апостол називає гріхом прийняття гріховного тіла, хай навіть воно й не знало гріха. Коли Ісус помер, Він наче став гріхом, хоча сам був безсмертним. А про гріх Павло каже, що Бог засудив його у тілі. Бо смерть Господа зробила так, що смерть перестала лякати, землні блага перестали приваблювати, а зло світу перестало викликати страх у тих, хто раніше був мудрим у цьому світі, а отже, і нездатним виконати постанови Закону. (…)
Що має гріховне тіло? Смерть і гріх. А що було у тілі, схожім на гріховне? Смерть без гріха. Якби у Ньому був гріх, то це було б гріховне тіло. Якби Він не помер, то це не було би тіло, схоже на гріховне. Таким Він прийшов — як Спаситель. Він помер, але подолав смерть. У Ньому виконалося те, чого ми боялися. Він прийняв смерть і подолав її. Як могутній мисливець, Він узяв лева і вбив його.
св. Августин
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com