Нещодавно опублікована книжка містить роздуми Святішого Отця, упорядковані на підставі його проповідей, повчань та публічних виступів.
«Йоан. Євангеліє учня, який побачив і повірив» — таку назву має книжка, яку нещодавно надрукувало Ватиканське видавництво спільно з видавництвом «San Paolo». Видання, упорядником якого став священик-салезіянин Джанфранко Вентурі, є збіркою роздумів Папи Франциска. Все почерпнуто з його проповідей, промов та офіційних виступів про Євангеліє від Йоана – учня, який, прийнявши запрошення Христа: «Прийдіть і подивіться», став «уважним та вірним свідком». Як зазначає упорядник у вступі до книжки, її мета — не в систематичному роз’ясненні Євангелія від Йоана, а радше в поданні роздумів Вселенського Архієрея, його споглядання «Єдинородного Сина, який споконвіку перебував у лоні Отця», повідомляє Vatican News.
Французько-ізраїльський філософ і письменник Андре Чуракі сказав, що Євангеліє від Йоана народилося в глибокій тиші — там, «де Боже слово проявляється як логос, живе слово». Посилаючись на ці слова, о.Джанфранко Вентурі зазначає: роздуми Папи Франциска також зародилися з глибокої тиші, яку він навчився цінувати ще з періоду формації, як вірний учень Ігнатія Лойоли, щоб слухати в тиші Боже слово, роздумувати над його значеннями та спостерігати, як воно втілюється в сьогоднішній історії.
Ці сторінки, за словами упорядника, свідчать про те, що Папа Франциск — уважний учень, але не наодинці, а разом із тими, до кого звертається. Його мовчазне слухання походить зі споглядання слів і дій Христа, Його учнів, натовпу, хворих, Його ворогів. Ці роздуми не спонукають поринати в минуле, а залучають читача почуватися учасниками «сповнення в нашому часі слів та фактів, засвідчених учнем».
«Дуже важливою є пара дієслів: бачити й вірити. В усьому Євангелії св.Йоана говориться, що учні, коли бачили знаки, які чинив Ісус, починали вірити в ього. Бачити й вірити. Про які знаки йдеться? Вода перетворилась у вино під час весілля; деякі хворі зцілилися; сліпі від народження отримали зір; великий натовп наївся п’ятьма хлібами і двома рибами; брат Лазар воскрес через чотири дні після смерті. В усіх цих знаках Ісус відкриває невидиме обличчя Бога. Не висока Божа досконалість сяє у знаках Ісуса, а відповіді на людську слабкість, яка стрічає Благодать, що її підносить. Тут присутнє поранене людство, яке зцілюється під час зустрічі з Ним», — написав Франциск в одному з текстів.