Люди часом запитують: чому Бог не попередив інші сім’ї, коли уві сні сказав Йосифові тікати до Єгипту? Декому здається дуже жорстоким, що Бог допустив убивство Невинних немовлят.
Це сягає самої суті дуже великої таємниці — проблеми зла. Бог допускає, щоб у нашому світі відбувалося багато зла, і дуже рідко втручається, щоб його зупинити — це безсумнівний факт.
Ми знаємо, що Бог допускає зло як «необхідну» умову свободи для створених Ним розумних істот. Ангели і люди мають вільні та розумні душі, і ця наша свобода означає, що Бог дозволяє деяким ангелам і людям зловживати своєю свободою і навіть ставати джерелом зла і спокуси для інших. Якби Бог регулярно втручався щоразу, коли якась людина робить те, чого Бог не хоче, не можна було би сказати, що ми справді вільні. Якщо ми насправді не вільні, ми не можемо любити. А якщо ми не вміємо любити, то ми не улюблені сини й дочки, а раби.
Таким чином, життя — це своєрідне випробування для нас, у якому Бог дозволяє злу певною мірою процвітати, але при цьому пропонує нам благодать для його подолання. Так само зрозуміло, що через спокуси і випробування наше «так» Богові має більшу гідність і цінність, ніж якби ми жили у фактично вільній від гріха зоні або в раю.
Крім того, загальним правилом віри є те, що хоча Бог допускає зло, Він може видобути з нього більше благо.
Багато з тих із нас, хто залишився вірним Богові, може озирнутися назад і побачити, як наші страждання дали нам силу і навіть помітні блага. Безумовно, є ще й багато невідомих благ, які Бог може отримати з труднощів і зла цього світу.
Щодо смерті Святих Невинних немовлят і «нездатності» Бога попередити інші родини, ми можемо застосовувати лише ці норми. Ми не можемо сказати, що найкраще для Бога. Зрозуміло, що Бог допустив тортури та смерть свого єдинородного Сина, щоби принести велике благо. Так само зрозуміло, що Бог вирішив пов’язати багатьох мучеників зі спасительними Страстями свого Сина.
Всі ми певним чином покликані страждати з Христом і померти з Ним, щоб воскреснути до нового життя з Ним. Усі ми беремо участь у Господньому хресті, щоби брати участь і у Його славі воскресіння. Якщо це здається несправедливим, пам’ятайте, що Бог запропонував нам рай.
Але Адам і Єва (і всі ми підтвердили їхній вибір) хотіли кращої угоди на своїх умовах. Ласкаво просимо до цієї «кращої угоди»! Отже, Бог використовує страждання і смерть, щоб принести більше життя — якщо ми маємо віру.
Переклад CREDO за: Монс. Чарлз Поуп, Simply Catholic