Мексиканський суд виніс рішення на користь Церкви щодо судового позову, поданого біологічним чоловіком, який вважає себе жінкою. Позивач вимагав від дієцезії Керетаро, щоб у його свідоцтво про хрещення та відповідний запис у парафіяльному реєстрі внесли зміни — вказали його стать як жіночу, мотивуючи це своєю «трансґендерністю».
Томас Енрікес, директор регіонального відділу правозахисної організації ADF International, що представляла інтереси дієцезії, розповів, що позивач вперше висунув таку вимогу у 2021 році, зажадавши, щоб церковні записи про його хрещення відображали його претензію бути жінкою, а не чоловіком. Церква відмовилася це зробити, пославшись на церковне вчення про дві незмінні статі, сотворені Богом, повідомляє CNA.
Зіткнувшись з відмовою, чоловік звернувся до Мексиканського національного інституту захисту даних (INAI), що скерував до дієцезії Керетаро офіційне розпорядження внести зміни у записи. Дієцезія оскаржила це рішення у федеральному окружному суді — у відповідь на це позивач звернувся до апеляційного суду, який ухвалив рішення на користь Церкви.
Отримавши чергову відмову, позивач не змирився і справу було передано до Верховного суду, однак той відмовився її розглядати, зазначивши, що позов був уже достатньою мірою розглянутий у рамках судової практики. При цьому Верховний суд залишив у силі рішення апеляційного суду, обґрунтувавши це автономією релігійних інституцій.
За словами Енрікеса, на захист дієцезії Керетаро було стверджено, що «записи про хрещення не мають жодної іншої функції чи мети, окрім того, щоби зберігати надійні історичні записи про уділення Таїнств».
«Якби держава могла зобов’язувати чи примушувати вносити зміни у [такі] записи, це було б втручанням у внутрішній уряд Церкви, а це у кінцевому підсумку неприпустимо, — сказав юрист. — Навіть якщо визнати так зване право на “ґендерну ідентичність”, це не дає права нав’язувати Церкві вимог визнавати себе жінкою, якщо твоя біологічна конституція — чоловіча».
Раніше у Латинській Америці вже виникали подібні випадки, як-от в архідієцезії Сальта (Аргентина), де «транслюдина» також вимагала змінити церковні записи про її хрещення та конфірмацію. Верховний суд Аргентини відхилив позов і постановив, що Католицька Церква захищена від подібних претензій завдяки відокремленості Церкви від держави та автономії релігійних організацій.
Подібні ситуації також були зафіксовані в Болівії та Чилі, тому Енрікес підкреслив важливість таких кейсів, оскільки вони «відзначають тенденцію на регіональному рівні щодо того, як суди розглядають питання церковних записів у контексті позовів від “транслюдей”». Юрист також сказав, що подібні випадки свідчать про намір транслобістів підпорядкувати Церкву та церкви своїй волі — і, зрештою, державі.