Роздуми

Увійти в Боже Царство: що це значить?

19 Серпня 2014, 12:12 11378
Небесне Царство

Царство Боже — досить складне поняття для розуміння. Цей вираз не зустрічається в Старому Завіті, але ми знаходимо прямі посилання на нього близько 60 разів у книгах Нового Завіту, і ще більшу кількість посилань у дещо інших виразах. П'ятеро авторів Нового Завіту — Матвій, Марко, Лука, Йоан та Павло — навчають нас про Царство Боже. Якщо ми хочемо зрозуміти це поняття, то маємо звернутися до них.

З п'ятьох авторів тільки Павло використовує термін «Царство Боже» для позначення чітко визначеного царства, забезпеченого силою. Але Павло говорить есхатологічно і навіть апокаліптично. Іншими словами, він описує Царство Боже, яке буде в кінці часів, «коли з'явиться з неба Господь Ісус з ангелами своєї сили, у вогні полум'янім, щоб відплатити тим, які не знають Бога і не коряться Євангелію Господа нашого Ісуса» (2 Сол 1, 3-10).

Важливо зазначити поняття Царства Божого в есхатологічному контексті, проте окрім виявлення тут Ісуса Христа як царя, ми більше нічого не можемо звідси почерпнути для розширення цього виразу. А також варто зазначити, що Павло зауважує страждання солунян за їхню «стійкість у вірі» як процес буття, що робить їх «гідними Царства Божого». Царство буде виявлене чітко тільки тоді, коли «Він прийде прославитись у святих своїх і з'явиться дивним у всіх, хто увірував». Листи Павла це хороший початок для роздумування над Царством Божим, оскільки вони є одними з найбільш ранніх текстів Нового Завіту.

Павло також дає зрозуміти в своїх листах до коринтян і галатів, що необхідно виконувати Божу волю, щоб увійти в Царство Боже: «Чи ж не знаєте, що неправедні царства Божого не успадкують? Не обманюйте себе! Ані розпусники, ані ідолопоклонники, ані перелюбники, ані розгнуздані, ані мужоложники, ані злодії, ані зажерливі, ані п'яниці, ані злоріки, ані грабіжники царства Божого не успадкують» (1 Кор 6, 9-10 і Гал 5,21). Але Павло чітко зазначає: не тільки в тому справа, щоб уникати певних тілесних пороків, а й у тому, щоб жити в Дусі Бога: «Ось що говорю, брати: Тіло й кров царства небесного успадкувати не можуть, ані тлінні успадкувати нетління» (1 Кор 15,50).

Матвій і Марко

У контексті вищезазначеного стає легше зрозуміти чотири короткі уривки Матвія, у яких згадується Царство Боже. Він цитує Ісуса, який говорить: «Коли ж я Духом Божим виганяю бісів, то прибуло до вас Царство Боже» (Мт 12,28). Пришестя Царства, очевидно, пов'язано з Духом Божим. У Євангелії від Матвія Ісус також пояснює, що відокремлення себе від світу цього (Mт 19,24), виконуючи волю Отця (Мт 21,31) і приносячи добрий плід (Мт 21,43), необхідне для того, щоб увійти в Царство Боже.

Марк використовує словосполучення «Царство Боже» одинадцять разів. Його текст нас навчає, що Євангеліє саме по собі тісно пов'язано з Царством: «Сповнився час, і Царство Боже близько; покайтеся і вірте в Євангеліє» (Мк 1,15). Ми також отримуємо деяке уявлення про досі незнану таємничу плідність Царства. Це «як з отим чоловіком, що кидає насіння в землю: чи спить він, чи встає, чи то вночі, а чи вдень, насіння те кільчиться й росте. А як він сам не знає» (Мк 4, 26-27), і це як маленьке гірчичне насіння, яке виростає у великий кущ, в якому можуть гніздитися птахи (пор. Мк 4, 30-31).

Ми знову зустрічаємося з тим, що необхідно уникати гріха, щоб увійти в Царство але ні, не просто уникати гріха, а насправді відмовитися від нашої схильності до нього («коли око твоє спокушає тебе, вирви його» ​:​Мк 9,47). Ми дізнаємося, що «хто Царства Божого не прийме, як дитина, не ввійде до нього» (Мк 10,15). Ці слова нам радять просто довіряти Отцю.

Але Марко додає два важливих моменти. По-перше, є деякі люди, які живуть досі й не помруть, доки не побачать «Царства Божого, що прийде у могутності» (Мк 9,1). По-друге, наш Господь не буде пити вина знову «аж по той день, як новим буду його пити в Царстві Божім» (Мк 14,25). Це призвело до того, що дехто очікував якнайшвидшого встановлення сильного Царства на землі (Лк 19,11), але ми вже знаємо, що апостол Павло описує таке Царство тільки есхатологічно. Те, що прийде «у могутності», повинно розумітися глибше і тонше. Справді, ми починаємо підозрювати, що це пов'язано якось зі смертю Господа. «Істинно кажу вам, не питиму вже від плоду винограду аж по той день, як новим буду його пити в Царстві Божім» ці слова були вимовлені напередодні Його страстей.

Лука — проповідник Царства

Лука згадує Царство Боже 29 разів у Євангелії і більше п'яти разів у Діяннях. Він підкреслює, що Ісус говорив про Царство завжди і скрізь. Ми дізнаємося від Луки, що бідні благословенні, бо Царство Боже належить їм (імовірно, через їхню відокремленість від світу Лк 6,20), і що ми маємо швидко і від усього серця приймати запрошення, щоб увійти в Царство (наприклад, Лк 9, 60-62).

Крім того, Царство Боже має силу закваски, що підіймає увесь хліб (пор. Лк 13,21). Нарешті, Царство має незрівнянну вартість, оскільки «нема такого, що кинув би дім чи жінку, чи братів, чи дітей задля Божого Царства» і не отримав набагато більше взамін (Лк 18,29). Нагадаємо також дорогоцінну перлину, з якою порівнюється Царство у Матвія (пор. 13,45-46), правда, тут ужито вираз «Царство Небесне».

Ще ми дізнаємося від Луки, що євреї, які відкидають Христа (який, врешті-решт, прийшов від Отця), ризикують бути виключеними з Царства. Вони будуть плакати і скреготати зубами, поки люди входять «зі сходу та заходу і з півночі та півдня», щоб приєднатися до «Авраама, Ісаака та Якова й усіх пророків … в Царство Боже» (Лк 13,28-29). Це суттєво пов'язує вхід у Царство з прийняттям самого Христа. І ми також розуміємо, тепер напевно, що Царство Боже не очевидне царство в цьому світі: «Царство Боже прийде непомітно; ані не скажуть: Ось воно тут! або: Он там! – бо Царство Боже є між вами» (Лк 17,20-21).

Очевидно, що тепер ми маємо справу з духовною реальністю, зміною людини в цілому у Христі. І в Діяннях Лука розповідає, що головною місією учнів було проповідувати це перетворення в Христа, також і сакраментальне входження у Церкву, як процесу набуття Царства Божого. Діяння 8,12 описує його дуже добре: «Та як повірили Филипові, що звіщав їм царство Боже й ім'я Ісуса Христа, христились чоловіки й жінки» (див. також Діян 14,22; 19,8; 28,23 і 28,31).

Йоан посилається на Царство Боже тільки в одному уривку. Цікаво, що його внесок полягає у зміцненні фундаментального зв'язку між таїнствами та духовним відродженням, що передбачає вхід до Царства. Він згадує розмову між Ісусом та Никодимом:  «Озвався де Ісус і мовив до нього: «Істинно, істинно кажу тобі: Коли хтось не вродиться з висоти, не бачити йому Божого Царства». Никодим же йому: «Як може чоловік уродитись, коли вже старий? Чи спроможен же він увійти знову в утробу матері своєї та й народитись?» Відрік Ісус: «Істинно, істинно кажу тобі: Коли хтось не вродиться з води та Духа, не спроможен увійти у Царство Боже» (Йн 3,3-5).

Відродження у Святому Дусі є ключем до входження в Царство Боже. Звідси випливає, що життя в Дусі Святому є ключем до перебування в Його Царстві. Очевидно, що йдеться про кардинальне перемінення всієї особистості. Силою Духа зростає Христос в нас, і таким чином ми можемо й повинні навчитися бачити, як Бог бачить, судити, як Бог судить, любити, як Бог любить. Простіше кажучи, увійти в Царство Боже означає отримати Духа Святого, якого нам обіцяв послати Христос після своїх страждань, смерті, воскресіння і повернення до Отця. Не дивно, що Він сказав своїм учням, що Його відхід буде для них на краще: завдяки Духові кожен учень Ісуса Христа може брати участь у житті Бога, житті, яке Він дає нам через благодать.

Др. Джеф Мірус , Catholic Culture
Переклад: Крістіна Власова, СREDO

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity