Від 75 до 500 тисяч осіб (залежно від оцінки поліції та організаторів) узяли участь в учорашній, в неділю 5 жовтня 2014 р., великій маніфестації на захист сімейних на подружніх цінностей, яка пройшла вулицями Парижа.
У подібній ході в Бордо, також за різними оцінками, взяли участь від 7,5 до 30 тисяч осіб. В обох випадках ішлося про спротив уже легалізованим у Франції шлюбам одностатевих пар та законопроектам про т. зв. сурогатне материнство і допоміжні репродуктивні техніки.
Обидві демонстрації називалися «Manif pour tous» («Маніфест для всіх»). Розпочалися вони перед полуднем у столиці Франції та на годину пізніше у головному місті департаменті Жіронди в південно-західній частині краю. Але їхні учасники збиралися на умовлених місцях уже від ранку.
Це була вже друга такого роду зустріч противників змін у законодавстві про сім’ю та подружжя після Маніфесту, який відбувся 19 січня ц. р. Тоді у ході взяли участь від 16 до 40 тисяч осіб, які виступали насамперед на захист життя. Цього разу головною темою протестів були сурогатне материнство і репродуктивні техніки.
Маніфестанти несли великий транспарант, який проголошував: «Людина — не товар». На минулому тижні прем’єр Франції Манюель Валльс запевнив, що репродуктивні техніки «заборонені й залишаться забороненими» у цій країні, додаючи, що Франція «повністю виключає» згоду на «автоматичне переписування» актів народження дітей від сурогатних матерів за кордоном. Разом із тим, однак, уряд не подав скаргу у визначений термін до Європейського трибуналу прав людини, який у червні ц. р. зобов’язав Францію визнавати народжених таким чином дітей.
У справі репродуктивних технологій маніфестанти висловлювали занепокоєння тим, що ці приписи охоплюють лесбійські пари, і що оголошено скорочення деяких батьківських потреб (скорочення відпустки після народження дитини, зменшення її в разі першої дитини тощо).
Перед початком ходи «Manif pour tous» митрополит Ліонський кардинал Філіпп Барбарен заявив, що підтримка цього маршу не становить завдання Церкви, але загалом Церква це схвалює. У планах запровадження сурогатного материнства і репродуктивних технологій він вбачає небезпеку інструменталізації дітей і взагалі людини як живої істоти, і вказує, що ця справа має не виключно французький, а й загальноєвропейський вимір.
За матеріалами: Gość Niedzielny