Світ

Папа про сенс життя священика

20 Травня 2016, 18:04 3283
Папа Франциск

Що надає сенсу життю священика, кому він служить і що є остаточною рацією його посвяти? Роздумам над цими запитаннями Папа Франциск присвятив свою промову під час відкриття 69-ї Пленарної зустрічі Єпископату Італії, яка від 16 до 19 травня 2016 року відбувалася у Ватикані, а її центральною темою було оновлення духовенства.

Промовляючи до співбратів у єпископстві, Глава Католицької Церкви зазначив, що не бажає представити «систематичну доповідь про постать священика», але разом з ними спробувати «змінити перспективу та зайняти позицію слухання і споглядання»: «Наблизьмося, немовби навшпиньки, до одного з численних парохів, які трудяться в наших громадах; дозвольмо, аби обличчя одного з них промайнуло перед очима нашого серця і в простоті запитаймо себе: Що надає смак його життю? Для кого і для чого він включається в служіння? Якою є остаточна рація його жертовності?»

Папа Франциск і єпископи2

Отож, шукаючи відповідь на перше з цих запитань, Святіший Отець, насамперед, звернув увагу на те, що змінився культурний контекст у порівнянні з тим, який панував тоді, коли чимало священиків розпочали своє служіння. «Ми, що часто тавруємо цю епоху, послуговуючись гіркими та повними звинувачень інтонаціями, повинні збагнути її складність», – сказав він, вказуючи на панівну тривогу, спричинену втратою орієнтирів.

«На цьому фоні, – зауважив Папа, – життя нашого пресвітера стає промовистим, тому що є іншим, альтернативним. Подібно до Мойсея, він є тим, хто наблизився до вогню й дозволив, аби полум’я спалило його амбіції кар’єри та влади. Він поклав в це багаття спокусу вдавати із себе «набожного», що ховається в релігійній самозакоханості, яка має мало спільного з духовністю».

Цей священик, за словами Святішого Отця, шанує землю, яку, нінащо не зважаючи, вважає святою, та не згіршується проявами слабкості, притаманними людському духові. Він далекий як від холодності та суворості, так і від поблажливості, а також приймає допомогу ближнього.

«З оливою надії та утішення він наближається до кожного, уважний, аби розділити з ним почуття покинутості та страждання. Погодившись не розпоряджатися собою, він не має усталеного порядку денного, але щоранку віддає Господеві свій час, даючи людям змогу зустрітися з ним та сам виходить назустріч. Таким чином, – сказав Єпископ Риму, – наш священик не є бюрократом чи анонімним функціонером якоїсь інституції, не посвячений виконанню якогось службового завдання, ані не спонукуваний критеріями ефективності».

Папа Франциск і єпископи3

За словами Наступника святого Петра, такий душпастир не шукає «земних забезпечень ані почестей», не вимагає для себе нічого, «що є більшим від його дійсних потреб» і не турбується тим, аби «прив’язати до себе ввірених йому людей». Його простий і доступний стиль «чинить його вірогідним в очах людей», як «служитель життя», він ходить «із серцем та ритмом убогих», є «людиною миру та примирення, знаком та засобом Божої ніжності». А забезпеченням цього є стосунки з Христом, саме «дружба з Господом допомагає йому обійняти щоденну дійсність з довір’ям особи, яка вірить у те, що неможливе в людини не є таким для Бога».

Переходячи до другого запитання, яке стосується того, кому священик служить, Папа зазначив, що його слід уточнити. «У дійсності, перед тим, як запитувати про призначення його служіння, – пояснив він, – ми повинні визнати, що пресвітер є пресвітером мірою того, наскільки почувається учасником Церкви, конкретної спільноти, з якою він розділяє свій шлях».

«Вірний Божий люд залишається лоном, з якого його взято, родиною, в яку його включено, домом, до якого його послано. Ця взаємна приналежність, що випливає з Хрищення, є подихом, що визволяє від ізолюючої та поневолюючої самодостатності», – вів далі Святіший Отець, підкреслюючи, що спонукою прямувати вперед є не те, що священик має місію, але те, що він «структурно» є місіонером: маючи завдяки зустрічі з Христом досвід «повноти життя», він не може не бажати привести до неї інших.

«Той, хто живе для Євангелія, входить, таким чином, у чеснотливий взаємоподіл: пастир навертається та утверджується вірою простого святого Божого люду, з яким діє і в серці якого живе. Ця приналежність є сіллю життя пресвітера. Вона причиняється до того, що його характерною ознакою стає сопричастя», – сказав Глава Католицької Церкви, додаючи, що в наш час, «бідний на суспільну дружбу», першочерговим завданням стає «будувати спільноту». Водночас, для священика «життєво важливим» є творити спільноту зі співбратами у священстві, адже спільність «дійсно є одним із імен милосердя».

«У вашу призадуму про оновлення клиру входить також розділ, який стосується управління структурами й майном: керуючись євангельським баченням, уникайте обтяжувати себе душпастирством консервації, яке стає на заваді відкритості на постійну новизну від Святого Духи. Утримуйте лише те, що може послужити для досвіду віри й милосердної любові Божого люду», – мовив Єпископ Риму, промовляючи до італійських ієрархів.

Врешті, третє запитання, на яке Святіший Отець шукав відповіді разом зі своїми співбратами, було: «Якою є остаточна причина посвяти нашого пресвітера?». За його словами, нерішучі, які «все зважують, обраховують, нічим не ризикують, боячись зазнати втрат», викликають смуток та є «найнещасливішими».

Папа Франциск і єпископи

«Наш пресвітер, натомість, з усіма своїми обмеженнями, ризикує до кінця: в конкретних умовах, в яких його поставило життя і служіння, він безкорисливо, смиренно офірує себе з радістю. Навіть і тоді, коли здається, що ніхто цього не зауважує. Навіть і тоді, коли відчуває, що можливо, по-людськи, йому ніхто належно не подякує за його безоглядну жертовність», – зауважив Папа.

А це тому, що священик, за словами Святішого Отця, «не може чинити по-іншому». Бо «він любить землю», знаючи, що «Бог відвідує її щоранку Своєю присутністю». Він є «мужем Пасхи», а його погляд «звернений до Небесного Царства», адже відчуває, що «людська історія, попри затримки, перешкоди й протиріччя, прямує до нього». І це Царство є «його радістю, горизонтом, який допомагає йому сприймати все інше як відносне, вгамувати стурбованість та страхи, залишатися вільним від ілюзій та песимізму, зберігати у серці мир і поширювати його своїми жестами і словами».

За матеріалами: Радіо Ватикану

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

Папа Франциск

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity z-lib books