Не від сьогодні відомо, що більшість святих «спеціалізується» на випрошуванні нам конкретних благодатей у наших потребах.
Варто знати, хто з них «найбільш толковий», коли йдеться про заступництво щодо наших найбільших прагнень і потреб: благодать подружжя, праці й потомства.
Святий Йосиф — експерт із питань подружжя
Він невипадково «призначений» бути покровителем подружь і наречених. Сам же мав за дружину найпрекраснішу і найсвятішу Жінку, яка будь-коли ходила по землі. Марія це доказ святості й винятковості Йосифа: як чоловік, він був Її своєрідним «відповідником чоловічого роду», найпрекраснішим чоловіком, зокрема мужем і батьком.
За побожними свідченнями деяких містиків, Йосиф, коли заручився з Марією, вже був удівцем, набагато старшим і досвідченішим від Неї чоловіком (зрештою, Марія не раз терпіла прикрі коментарі на цю тему, як пише блаж. Анна Катаріна Еммеріх, розповідаючи про свої містичні видіння). Йосиф сам уже не думав про новий шлюб, однак за дією Святого Духа вирішив долучитися до грона кандидатів на наречених Марії, яких шукав «монастир» при Храмі, де Діва виховувалася від 3‑річного віку (свято Жертвування Марії). Як вимагалося, Йосиф приніс свою галузку і поклав її на вівтар серед галузок інших кандидатів. Саме на його приношення сіла голубка, що Марія сприйняла як знак, і завдяки цьому вибрала Йосифа. Подальше знайомства одного з одним тільки підтвердило слушність їхнього вибору.
Йосиф був чоловіком досконалим насамперед тому, що безоглядно довіряв Богові. Честь, якої він удостоївся, певно, для нього самого не була до кінця зрозумілою, але він безумовно відчував велич свого покликання, на яке відповідав глибокою покорою і великою турботою про Марію. Приклад св. Йосифа показує, яке високе значення має те, щоб вибір нашого майбутнього супутника життя віддати Богові. З огляду на це Церква прийшла з допомогою всім, хто шукає свою другу половинку, і затвердила офіційну молитву до св. Йосифа як прохання про допомогу в знайденні коханого/коханої.
Наведемо її тут для тих, хто хотів би віддати свої справи сердечні до рук св. Йосифа.
Святий Йосифе, ти знаєш у Богові, хто має бути моїм чоловіком (моєю дружиною). Допоможи мені зустріти цю людину. Святий Йосифе, зроби так, щоб це був (була) добрий чоловік (добра жінка), який (яка) любитиме і шануватиме мене, так як ти любив і шанував Марію. Святий Йосифе, зроби так, щоб обірвалося кожне знайомство, яке не подобається Господу Богу. Святий Йосифе, обіцяю тобі дотриматися чистоти до шлюбу. Святий Йосифе, обіцяю надати моїй першій дитині ім’я Йосиф, принаймні як друге ім’я. Святий Йосифе, обіцяю говорити іншим, що такого доброго чоловіка (таку добру дружина) я маю завдяки тобі. Амінь.
Ця коротка молитва, як можна прочитати у численних свідченнях молодих людей, має величезну міць. Достатньо, беручи участь у недільних Євхаристіях та урочистостях хрещень, побачити, як часто другим ім’ям дитини називають саме Йосиф. Певно, це не випадковість!
Святий Домінік — опікун тих, хто прагне мати дитину
Засновник Ордену Проповідників також є покровителем безплідних жінок, вагітних і породіль. Найдієвіша зброя проти всіляких проблем у тому, щоб завагітніти, нормально виносити вагітність і щасливо народити — «пояс св. Домініка» — не знаний настільки, як заслуговує.
Про що мова? Про бавовняну стрічку, яку благословляють домініканці. На ній латиною написано перші слова молитви «О предивна надіє» (О spem miram). Цю молитву належить читати якомога частіше, найкраще — щодня, коли хочеш отримати потомство. Жінка маю носити цей поясок (під одягом його не видно), але увага! — сприймати його не як чарівний талісман, а в дусі християнської віри, як вираження пошани до цього Друга Божого та як своєрідний символ тривання у своєму рішенні неустанної молитви. Як підкреслюють краківські черниці-домініканки, пояс св. Домініка, який нагадує про опіку цього святого, і молитва до нього чинять чуда, це правда, — але умовою завжди є віра. «Все залежить від живої та міцної віри, яка уповає, що отримає все, якщо це буде згідне з волею Божою».
Звичай носити поясок св. Домініка виводиться з Італії, а саме з відомого чудесами санктуарію св. Домініка в Соріано. Там знаходиться образ Святого, периметр якого — півтора метра — якраз і є мірою довжини пояса.
Краківські домініканки підтверджують, що мають багато свідчень і подяк батьків разом зі знімками їхніх «малих радостей».
Ось текст молитви до св. Домініка (т.зв. Респонсорій), для тих, хто хоче віддати під його опіку своє прагнення мати дитину.
О предивна надіє, яку ти дав тим, хто тебе оплакує, коли наближався твій кінець, — що будеш після смерті своєї більшою поміччю братам своїм, бо ж станеш перед троном Бога Всемогутнього. Сповни, отче, те, що прирік в останню годину, і нам, слугам твоїм, даруй своє заступництво! Ти, який стількома чудесами ім’я своє прославив, коли лікував тіла хворі та скалічені, прийди до нас із благодаттю Господа Христа і зціли душу цією небесною міццю. (Сповни, отче…) Нехай Отцю вічно слава лунає, Синові й Духові, по всі дні. (Сповни, отче…)
Молімося: Всемогутній Боже, нехай святий Домінік, який був ревним проповідником об’явленої Істини, підтримує Твою Церкву своїми заслугами й наукою, і нехай буде для нас турботливим опікуном. Через Христа, Господа нашого. Амінь.
Святий Хосемарія Ескріва — фахівець у знайденні праці
«Настав час, аби ми, християни, голосно сказали, що праця це Божий дар, і що не має жодного сенсу ділення людей на різні категорії залежно від виду виконуваної праці, вважаючи одні заняття достойнішими за інші. Праця, всіляка праця, це свідчення людської гідності, панування людини над сотвореним» — ось слова св. Хосемарії з однієї з його книжок, «Тут проходить Христос». Натомість у «Борозні» він стверджує: «Важливо, щоб ти віддавався праці з усіх сил… Ти ж бо повинен поставити свою професійну працю на належне місце. Вона — тільки засіб для досягнення мети: ніколи не можна ставитися до неї як до чогось найважливішого». В одному зі своїх інтерв’ю святий сказав: «Кожна праця вимагає попереднього приготування, а потім — постійних зусиль, аби це приготування вдосконалювати і вміти допасовувати до обставин, що постають». Це тільки деякі, для прикладу, висловлювання св. Ескріва на тему праці, яка перебувала у самому центрі його душпастирської зацікавленості. Засновник Opus Dei сприймав вірність і витривалість у звичайній, буденній праці як спосіб осягнення святості. Після смерті він завдяки цьому був визнаний заступником тих, хто шукає роботу. Не бракує свідчень, які стверджують, що саме св. Хосемарія «знайшов» людям добру роботу.
Найпопулярніша молитва до цього святого в намірі знайдення праці — Новенна до св. Хосемарії Ескріва.
За матеріалами: Deon