Без молитви неможливо бути учнем Ісуса. Без молитви ми не можемо бути християнами, — підкреслив Папа Франциск під час загальної аудієнції в середу 19 червня 2019р.
Роздуми над книгою Діянь Апостолів, що ставлять новий цикл катехез, започаткованих останньої середи травня, були темою сьогоднішньої загальної аудієнції. Цієї середи Святіший Отець розпочав другий розділ Діянь Апостолів, де розповідається про подію Зіслання Святого Духа, повідомляє Vatican News.
Без молитви неможливо бути Христовим учнем
«Через п’ятдесят днів після Пасхи в тій світлиці, що вже стала для них домівкою і де присутність Марії, Матері Господа, була елементом згуртованості, апостоли переживають подію, яка перевищує їхні сподівання, — мовив Святіший Отець. — Вони були зібрані на молитві, а молитва – це ʺлегеніʺ, які дають дихання учням усіх часів. Без молитви неможливо бути Ісусовим учнем. Без молитви не можемо бути християнами! Це повітря, це легені християнського життя. Апостоли, зібрані на молитві, здивовані вторгненням, яке не терпить зачиненого: навстіж відчиняє двері силою вітру, що нагадує ruah – первісний подих, і здійснює обіцянку ʺсилиʺ, яку дав Воскреслий перед своїм прощанням з учнями (пор. Діян 1,8). Зненацька з неба долинув ʺшум, неначе подув буйного вітру, і сповнив увесь дім, де вони перебувалиʺ».
Папа Франциск зазначив, що до вітру додався вогонь, який нагадує старозавітній палаючий кущ і Синай, де Господь вручив Мойсеєві Десять Божих Заповідей. У біблійній традиції вогонь супроводжує об’явлення Бога, У вогні Господь вручає своє живе та енергійне слово (пор. Євр 4,12); вогонь символічно виражає Його дію: Він зігріває, просвічує та випробовує серця, очищає й оживляє людські діла.
«Отож Церква народжується з вогню любові, з “пожежі”, яка спалахує в день П’ятдесятниці й показує міць Слова Воскреслого, сповненого Святим Духом».
Мова істини й любові — універсальна
Єпископ Рима підкреслив, що на Синаї лунав Божий голос, а в Єрусалимі, під час П’ятдесятниці, говорить святий Петро — скеля, на якій Христос вирішив збудувати свою Церкву. «Його слово, слабке і навіть здатне зректися Господа, — пронизане вогнем Духа, набуває сили, отримує здатність проникати в серця та спонукати їх до навернення. Бог справді обирає слабке світу, щоб осоромити сильних» (пор. 1Кор 1,27).
Чудо П’ятдесятниці— таке прекрасне, аж навіть дехто задумався, чи ті люди не п’яні. Святий Петро виступає від імені всіх апостолів, прочитуючи цю подію у світлі 3-го розділу Книги Йоіла, де заповідано нове вилиття Святого Духа.
Учні Ісуса — не п’яні, а живуть тим, що св.Амвросій визначає як «тверезе упивання Духом», який розпалює серед Божого люду пророцтво через мрії та видіння. Цей пророчий дар не зарезервований для когось як виняток, він — для всіх, хто призиває Ім’я Господнє.
Святіший Отець зазначив, що «новий і остаточний Заповіт спирається не на закон, записаний на кам’яних таблицях, але на дію Господнього Духа, який вчиняє все новим і викарбовує цей закон на тілесних серцях». Папа також зауважив, що слово апостолів, пронизане Духом Воскреслого, стає новим словом, яке можна зрозуміти, немов би воно одночасно було перекладене усіма мовами. «Кожний чув, як вони говорили його мовою» (Діян 2,6). За словами Його Святості — це «мова істини й любові, що є універсальною мовою: її можуть зрозуміти навіть неписьменні».
Святий Дух усуває всі бар’єри
Святий Дух не тільки проявляється в симфонії звуків, що об’єднує та гармонійно складає відмінності, але й представляється як диригент оркестру, який виконує партитури прослави «великих діл» Божих. Святий Дух — Творець сопричастя, Митець примирення, Він знає, як усунути бар’єри між євреями та греками, між рабами й вільними, щоб усі стали одним тілом. Він будує спільноту віруючих, гармонізуючи єдність тіла й багатогранність членів. Це Він спонукає Церкву зростати, допомагаючи їй виходити за межі людських обмежень, гріхів та будь-яких скандалів.
Папа Франциск відзначив, що Святий Дух запалює в Божому люді дар пророцтва і спонукає серця прийняти спасіння, яке приходить тільки через Ісуса Христа, розп’ятого й воскреслого. При цьому він процитував слова Бенедикта XVI, що П’ятдесятниця — це пришестя Ісуса Христа, через яке до нас приходить сам Бог і приваблює нас до себе. Цю дію виконує Святий Дух: Бог притягає нас своєю Любов’ю і, таким чином, приваблює нас, щоби привести в рух історію та започаткувати процеси, через які проникає нове життя. Бо тільки Божий Дух має владу олюднити і зробити братерським будь-який контекст, починаючи від тих, що Його приймають.
На закінчення Папа Франциск закликав присутніх просити в Господа Ісуса дати нам можливість зазнати нової П’ятдесятниці, яка б розширила наші серця й «налаштувала» наші почуття на одну хвилю з почуттями Христа, щоб ми не соромлячись проповідувати Його животворне Слово та свідчити силу любові, яка оживляє все, з чим зустрічається.