У понеділок, 4 жовтня 2021 року, стався глобальний збій у роботі Фейсбука — соціальна мережа не працювала протягом кількох годин, так само як і інші програми, що належать корпорації Марка Цукерберга.
Для одних людей це означало не більше ніж паузу у неквапливих соціальних комунікаціях та звичній прокрутці стрічки новин. Для інших — низку проблем на роботі, оскільки безліч компаній користуються продуктами корпорації «Facebook» у своїй діяльності.
Для нас, християн, те, що сталося у понеділок — чудова нагода зупинитися і поміркувати, що означала ця подія. Чи є у ній якесь важливе послання з духовної точки зору?
1.Збій у роботі гіганта соцмереж збігся зі спомином святого Франциска Ассізького.
Він відомий нам під різними прізвиськами, такими як «Божий блазень», «Серафічний отець» або «il poverello», що з італійської можна перекласти як «біднячок». Це може бути звичайним збігом обставин, але з цього не зробиш цікавих висновків. Якщо ж ми припустимо, що ця подія була провіденційною, це може дати нам добру поживу для роздумів.
Можна подумати, що Вбогий з Ассізі таким чином заохочує нас проводити менше часу зі своїми телефонами і більше спілкуватися з Богом. Або ж можна вважати, що втрата мільярдів доларів за лічені години, якої зазнав Марк Цукерберг — це важливий момент для нас, щоб зупинитися і усвідомити, як швидко можна втратити всі свої матеріальні надбання. А можливо, ви вже зробили з цього свої власні висновки…
Читайте також: «Молитовна кнопка» у Фейсбуку: благо для душ чи віртуальна пастка?
2.У нас часто виникає спокуса знайти полегшення або навіть задоволення у чужому нещасті.
Достатньо було на короткий час зазирнути у Твіттер у понеділок, щоб побачити грайливе і радісне висміювання Фейсбука. Якщо відволіктися від мемів та кумедних картинок, можна запитати себе: чи отримую я задоволення від чужих бід та неприємностей?
Рік тому Папа Франциск оприлюднив свою останню енцикліку «Fratelli tutti». Теологічне серце цього документа — це дослідження Папою притчі про доброго самарянина.
«Ісусова притча закликає нас наново відкрити своє покликання як громадян своїх країн і всього світу, творців нового суспільного зв’язку. Цей виклик постійно новий, але він ґрунтується на фундаментальному законі нашого буття: ми покликані скеровувати суспільство до прагнення загального блага і, маючи це на увазі, наполегливо зміцнювати свій політичний та суспільний устрій, його тканину взаємин та людські цілі. Своїми діями добрий самарянин показав, що існування кожної окремої людини глибоко пов’язане з існуванням інших; життя — це не просто час, що минає, життя — це час для спілкування».
Я не наполягаю на тому, щоб жаліти технологічного гіганта. Я далекий від цього, хоча мені справді шкода людей, що працюють з машинами, у яких, безперечно, видався дуже важкий день. Але я припускаю що понеділковий збій — це момент, потрібний для того, щоб ми замислились над тим, наскільки ми пов’язані з іншими людьми і прислухалися до запрошення Христа піклуватися і любити, а не насміхатися чи ігнорувати їх.
3.Щоби сформувати нові звички, найкраще почати з порушення звичного порядку.
Скільки людей перейшло на інші вебсайти, скористалися альтернативними програмами та зареєструвалися у нових соцмережах через нещодавній збій? Деякі з цих дій, звичайно, були тимчасовими реакціями, але інші люди цілком можуть додати їх у своє життя на постійній основі.
Видалення старих процедур, розкладів і шаблонів, на які ми спираємось, часто є першим кроком до чогось нового. Можливо, збій Фейсбука стане тим досвідом, який змусить користувачів виробити кращі звички для перегляду вебсайтів або по-іншому інвестувати свій час у соціальні мережі?
Понеділок — це один день і один збій. Ми можемо дозволити йому минути як поодинокій події, або ж продовжити роздуми над глибшим сенсом нашого духовного життя.
Переклад CREDO за: о. Патрік Бріско ОР, Aleteia