«Однієї краплі Крові Христа вистачило б для відкуплення усього світу».
Так каже настоятель Пресвятого Тіла і Крові Христа в Катовіцах Пьотровіцах, о. Зенон Бухалік у розмові з Ярославом Дудалою.
— Липень — у традиції Церкви місяць, присвячений Пресвятій Крові Христа…
— Так. Святий Бернар чи св. Ансельм відчували велику цінність Пресвятої Крові Христа. До Другого Ватиканського Собору була навіть окрема урочистість Господньої Крові. Спочатку її відзначали в першу неділю липня, а пізніше — 1 липня. Святий Йоан ХХІІІ був великим поборником цього культу. Він написав щодо цього спеціальний лист. Після Собору ми маємо одну урочистість — Пресвятих Тіла і Крові Христа.
— І це правильно. Бо божественні Тіло і Кров — це одне ціле. Однак треба визнати, що коли йдеться про Пресвяте Таїнство, найперша асоціація — це, все ж таки, постать хліба: Господнє Тіло. На Господній Крові ніби менше наголошується. Можливо, ми також менше розуміємо, що таке Кров Христа і що вона для нас означає?
— Ще у Старому Завіті кроплення кров’ю забитих тварин було знаком завіту Бога з людиною. Так було з Авраамом і з Мойсеєм. Але було також інше — кров Авеля, яка волала про помсту до Неба, волала про справедливість. Обидва ці мотиви були об’єднані в Новому Завіті в Крові Господа Ісуса. Її пролиття стало новим завітом Бога з людиною і відшкодуванням за всі гріхи всіх людей. Однієї краплі Крові Христа вистачило б для відкуплення усього світу.
— Таємниця Крові Христа — це також таємниця постійної присутності Бога посеред людей.
— Так. Ми віримо в реальну, не лише символічну присутність Господа Ісуса під обома євхаристійними видами.
— Раніше тільки священники приймали Пресвяте Таїнство під видом хліба й вина. Сьогодні миряни дедалі частіше можуть прийняти Господа Ісуса під двома видами. Звідки ця практика? Адже лише одна крихта Господнього Тіла чи хоча б одна крапля Господньої Крові — це весь Христос.
— Гадаю, що практика прийняття і Тіла, і Крові Господа Ісуса потрібна для підтвердження Його реальної присутності в часи, коли Євхаристія трохи знецінена, зведена до звичайного зібрання. А це ж не видовище на честь Господа Ісуса. Це уприсутнення Його Страстей на хресті.
Йдеться також про те, щоб підкреслити, наприклад, урочистість Великого Четверга або Пасхального Надвечір’я. Під двома видами уділяється Причастя в урочистість Пресвятого Тіла і Крові. Це також практикується в малих групах. Якщо хтось ніколи в житті не пив Господньої Крові, а лише приймав Господнє Тіло, то це абсолютно не значить, що він приймав щось гірше.
— А коли приймають Пресвяте Таїнство тільки під видом вина? Я пригадую лише один випадок — коли хвора людина не в змозі проковтнути Господнє Тіло. Тоді вона може прийняти кілька крапель Господньої Крові.
— Інших таких ситуацій, мабуть, не буває. Під час Меси священник має прийняти Причастя під обома постатями.
— Кров Господа Ісуса зображена у вигляді червоного променя на дуже популярному образі Божого Милосердя (з написом «Ісусе, довіряю Тобі»).
— Це посилання на Євхаристію. Світлий промінь, який символізує воду, — це нагадування про Господнє Хрещення. А червоний промінь — посилання на Євхаристію. У цих Таїнствах — хоча не лише в них — ми отримуємо досвід Божого Милосердя.
— Культ Дорогоцінної Крові Христа сьогодні не дуже популярний.
— Це правда. Хоча в нашій парафії ми кажемо, що маємо відпуст щодня, бо під час кожної Святої Меси настає перемінення дарів, консекрація.
Є спільнота Живого Розарію до Крові Христа. Він виглядає трохи інакше, ніж звичайний Розарій. У ньому сім таємниць — сім подій, під час яких Господь Ісус пролив свою Кров: при обрізанні, в Гетсиманському саду, під час бичування, на хресті й коли Йому пробили бік.
Переклад CREDO за матеріалами: Gość Niedzielny