Голова Конференції єпископату Польщі, архієпископ Станіслав Ґондецький розкритикував Синод про синодальність, який сьогодні розпочинається у Римі, за використання ідеологічної «мови ООН» і просування морального релятивізму.
Архієпископ Познанський в інтерв’ю німецькому виданню «Die Tagespost» сказав, що, прочитавши синодальний Робочий документ (Instrumentum Laboris; IL), помітив, що у ньому містяться такі терміни як «інклюзія, згідно з визначенням ООН», що стосується «включення небінарних людей у суспільство та визнання людської природи як небінарної».
«У певному сенсі він [термін] замінює у тексті IL поняття гріха та навернення і, таким чином, є частиною ідеології морального релятивізму, — сказав він. — У зв’язку з цим виникає питання: чи доцільно для Церкви у пошуках нової мови для спілкування з сучасними людьми приймати терміни з політичної мови ООН, за якою часто стоїть ідеологія?»
Архієпископ також зауважив, що Робочий документ містить «ще більше таких ідеологізованих термінів». Він каже, що динаміка та спосіб, у який організовуються дискусії на Синодах, «іноді більше нагадують ООН, ніж Католицьку Церкву».
Польський прелат звернув увагу на хибну філософію, яка лежить в основі вимоги жіночих свячень.
«Це пов’язано з помилковим переконанням, що в Церкві гідне і цінне тільки те, що походить від Таїнства священства; що мирянин цінний лише тоді, коли він має доступ до тих самих прерогатив, що й священики та єпископи», — пояснив Ґондецький.
«Зосередження уваги на владі та посаді, а не на характері служіння священства, може призвести не лише до клерикалізму, але й до клерикалізації мирян під виглядом їхнього просування».
Архієпископ вказав на два шляхи підходу до суспільних проблем. «Перший починається з богослов’я, з пошуків у ньому правильної відповіді на питання, поставлені соціальними науками. Другий починається з соціальних наук і, таким чином, стикається зі спокусою адаптувати теологію до потреб соціології». Ґондецький висловив свої побоювання стосовно того, що «сьогодні у нас занадто багато реформаторів, які починають із соціології, замість того, щоб брати за основу своїх “реформ” богословські істини».
«Справжня реформа походить не від браку віри, а від великої кількості віри та вірності», — сказав Ґондецький.
Він попередив, «що на Синоді будуть спроби поставити під сумнів католицьке вчення про контрацепцію, хоча це питання прямо не розглядається в IL».
Говорячи про німецький «синодальний шлях», архієпископ вказав на велику небезпеку, що «неправильне розуміння реформи християнства знову [з часів Реформації] призведе до розколу Церкви, який пошириться на сусідні країни».
«Важливо правильно розуміти значення братерського напоумлення, — додав він. — Хтось може сприймати це як вивищення одного над іншим, але ми робимо це зі сльозами. Христос плакав над Єрусалимом, супроводжуючи це словами про нездатність правильно розпізнавати знаки часу».
У лютому 2022 року Ґондецький оприлюднив своє «братерське напоумлення» у листі до голови Єпископської конференції Німеччини єпископа Ґеорга Бетцінґа. Він розкритикував «синодальний шлях» і закликав німецьких єпископів підтримувати незмінне вчення Церкви про сексуальність.
Переклад CREDO за: LifeSiteNews