«Ми можемо не вступати в цивілізаційні суперечки, але якщо проголошуємо Ісуса Христа і ставимо Його в центрі, то раніше чи пізніше зіткнемося з цивілізацією — хворою, божевільною, очманілою», — каже о. Даріуш Ковальчик.
Отець Даріуш, єзуїт, викладач у Григоріанському університеті, відповідав на запитання, чи є завданням Церкви входити в суперечки щодо абортів чи гендерної ідеології, що саме по собі неминуче означає входження у політичні питання.
«Нашою місією не є боротьба з глобальним потеплінням, клопоти про СО2; нею не є навіть біженці, хоча це проблема, з якою ми всі мусимо так чи інакше стикатися, — сказав священник. — Нашою місією є проголошувати Ісуса Христа, розіп’ятого і воскреслого, який пропонує нам вічне життя, спасіння».
Отець Даріуш зазначив: нині стало модним мислення, що Церква мусить спершу очиститися, а вже потім робити будь-що інше.
«Це поставлене догори ногами, бо ми ніколи не вийдемо з вибачень за педофілію», — пояснив єзуїт. Святий Павло в листі до коринтян, нагадав о. Даріуш, писав про зловживання, наявні у Церкві Коринта; але, вділивши кілька порад, він перейшов до найважливішого — тобто до проголошення Христа. «І це — правильна перспектива», — підкреслив о. Ковальчик.
«Ми можемо не вступати в цивілізаційні суперечки, але якщо проголошуємо Ісуса Христа і ставимо Його в центрі, то раніше чи пізніше зіткнемося з цивілізацією — хворою, божевільною, очманілою», — сказав священник.
Він також прокоментував погляд, що дістав іронічну назву «буонізму» (від італійського «buono» — добрий). За цим поглядом, християни повинні бути передусім добрими людьми і ні з ким не сперечатися.
«Господь Ісус не був буоністом, — підбив підсумок о. Даріуш. — Так, звісно, головне послання віри каже: Бог є Любов; Син Божий прийшов не засудити світ, а спасти його. Але насправді то вже від 8‑го розділу Євангелія від Йоана ми маємо Господа Ісуса, який перебуває в неустанному спорі зі своїми противниками. Він захищає те, Хто Він є, бо захищає послання про спасіння».