Єпископ Хосе Ігнасіо Мунілья з іспанської дієцезії Оріуела-Аліканте застерігає вірних від теорій, поширюваних отцем Пабло д’Орсом, які говорять про «синкретичну концепцію християнства і буддизму» і «божевільну інтерпретацію Євангелія».
Як повідомляє CNA, прелат спростував теорії священника, засновника асоціації «Друзі пустелі», що їх той представив під час виступу на першій іберо-американській зустрічі викладачів релігії, яка відбулася у Мадриді у травні 2022 року.
Єпископ Мунілья почав із центральної тези виступу отця д’Орса: «Ми знаємо Ісуса через Святе Письмо та з традиції Церкви, але його теза полягає в тому, що ми маємо все це забути, бо це знання, яке ми маємо про Ісуса, нібито більше заплутує нас, ніж просвітлює, тому ми маємо його деконструювати і почати з нуля, щоб пізнати Ісуса».
Прелат особливо наголосив на тому, що отець д’Орс стверджує, нібито «за 30 років прихованого життя Ісус, швидше за все, не залишився в Назареті, а поїхав до Індії чи інших країн, де навчився східної мудрості», так що Його можна назвати «йогом».
Єпископ Мунілья каже, що це хибне припущення «виникає внаслідок проєкції на Ісуса ідеології або теорії синкретизму між християнством і буддизмом, яка, не маючи підстав у Євангеліях, веде до божевільного тлумачення Євангелія».
«Стверджувати, що мудрість Ісуса походить від Його перебування в Індії чи Тибеті до початку Його публічної діяльності у 30 років, означає відсутність поваги до Євангелія, а також приховує інші помилки, наприклад, хибну христологію», — додав він.
Твердження, що Ісус не навчився мудрості безпосередньо від Бога, свого Отця, прямо суперечить Святому Письму.
«Священник проєктує на Ісуса свої думки про поєднання християнства і буддизму, і для цього видає за правду те, що Ісусова мудрість походить не від Отця, а з Індії чи Тибету, — підкреслив єпископ. — У Євангелії жодним чином не міститься нісенітниць, нібито Ісус був йогом. Крім того, що це твердження фальшиве, воно є великою христологічною помилкою».
Прелат також прокоментував думки, висловлені священником у його бестселері «Біографія мовчання», нібито «Ісус є мудрою людиною, яка допомагає нам пізнати самих себе і відкрити, що всередині нас є вся правда, добро і краса, яких прагне людина».
«У Євангелії не записано жодного слова Ісуса, де би Він казав: “Хто бачив Мене, той бачив себе”. Євангеліє говорить: “Хто бачив Мене, той бачив Отця”. Ісус — той, хто відкриває нам Бога. Особисте пізнання Бога — це надприродне знання, яке відкриває Бог».
Ця помилка призводить до третього твердження священника, яке суперечить католицькій доктрині.
Д’Орс заявив, що «ми називаємо цю метафору Царства Божого єдиною свідомістю. Ми одне ціле. Нехай усі будуть одно, як Ти в Мені, а Я в Тобі, говорить Ісус. Це недуалістична унітарна свідомість».
У відповідь на це єпископ Мунілья нагадав: «Християнська віра проголошує, що наша зустріч з Богом — це особиста зустріч один на один, що передбачає дуальність».
«Якби це було унітарним, ми би поринули у буддизм, де немає концепції Бога, з яким ви розмовляєте особисто, а все зводиться до досягнення стану нірвани, де ви стикаєтесь із собою та цілим всесвітом», — пояснив він.
Пропозиція вийти за рамки біблійної парадигми особистого Бога, яку також захищають такі автори, як отець-єзуїт Ксав’єр Меллоні, еквівалентна «запереченню найбільш конкретного аспекту юдео-християнського одкровення — особистого завіту любові з Богом. Це спроба переосмислити християнство, зливши його з дзеном у межах нью-ейдж».
Єпископ додав, що це неможливо зробити «без серйозної зради унікальності християнства, без спустошення його змісту, без відвернення від самої онтології Ісуса Христа».
Минулого року іспанський єпископат опублікував доктринальну ноту з критикою практики так званого «родового зцілення» або «зцілення родинного дерева», яку пропагують деякі католицькі священники.