Роздуми до Слова Божого на п’ятницю V звичайного тижня, рік І
Приводять Йому глухонімого й благають Його, щоб на нього руку поклав.
Із глухонімою людиною не вийде спілкуватися з допомогою слів. Тому Господь Ісус допасовується до ситуації цього чоловіка й використовує засоби, зрозумілі для нього: вкладає пальці у його вуха, слиною торкається його язика. Таким чином Він «викликає на себе» його віру. Бо ж Господь Ісус це не просто собі звичайний цілитель; Йому йдеться не виключно про те, щоби звільнити цього бідолаху від тілесного каліцтва: Він прийшов до нас, аби спасати наші душі. Саме тому, звершуючи чудеса, Господь Ісус завжди прагне. Пробудити в людях віру та динамізувати її.
Окрім цього, євангеліст записує, що Господь Ісус поглянув у небо. Це дуже характерний для Нього порух. Він підносив очі догори також і тоді, коли мав помножити хліб, і перед воскресінням Лазаря, і розпочинаючи свою Первосвященицьку молитву. Таким чином Господь Ісус підкреслював, показував, що Він — Син Бога Всевишнього, який прийшов від свого Отця і нічого не творить у своє власне ім’я. Він проголошував своє вчення та звершував чудеса силою, яку Йому вділив Отець, а прийшов до нас для того, аби нас до свого Отця привести.
Євангеліє від св. Марка характерне тим, що його мова набагато образніша й соковитіша, порівняно з іншими записами Доброї Новини. В описі зцілення глухонімого ми читаємо, що «відкрились його вуха, і розв’язалися зав’язі його язика». Варто знати, що обидва ці образи християнам часто асоціювалися з Таїнством Хрещення. Власне кажучи, хрещення і є тим «еффата», «відкрийся», що його Христос промовив до грішної людини. І завдяки Таїнству Хрещення наші вуха були відкриті, так що ми спроможні слухати і розуміти слово Боже — можемо також слухати і розуміти все те, що служить взаємній любові.
Благодать Таїнства Хрещення, окрім цього, розв’язала пута наших язиків. Наші вуста стали здатними возносити молитву, яка до вподоби Богові, та вимовляти слова, що служать взаємній любові й спілкуванню. Треба тільки пам’ятати про те, щоби стерегтися гріха. Гріх може назад замкнути наші вуха та зав’язати нам язика.
о. Яцек Салій ОР
За виданням: Ewangeliarz. Jacek Salij OP. W drodze, 2002