Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 23 лютого
Як Янній та Ямврій противились були Мойсеєві, так ці противляться правді — люди зіпсованого розуму та не випробувані у вірі. Але вони не матимуть успіху, бо їхнє безумство всім стане явним, як воно було з безумством тих.
А допускає успіх чародіїв Бог, який все справедливо влаштував, щоб подібно до пристрастей і бажань розподілити їхнє служіння і свободи, і якщо колись через прикликання Всевишнього Бога вони досягнуть чогось за своїми злими прагненнями, то це кара, а не благодать. Бо не даремно сказав апостол: Видав їх Бог на поталу похотей їхнього серця (Рим 1,24). Схильність до звершення деяких гріхів — це покарання за інші, попередні. (…)
А коли говорить Господь, що лжепророки вчинять багато знаків та чудес, щоб, якщо це можливо, спокусити навіть вибраних, то цим Він дає нам зрозуміти, що навіть грішні люди творять якісь чудеса, яких не можуть зробити святі. Однак не слід через вважати, що їхнє становище перед Богом краще. Адже єгипетські чарівники не були більш приємними Богові, ніж народ ізраїльський тому, що не міг цей народ зробити того, що зробили вони, хоча Мойсей силою Божою зміг більше. Але з цією метою не всім святим даруються чудеса, щоб немічні не впали у досить згубну оману, думаючи, що у таких діях полягають більші дари, ніж в ділах праведності, якими здобувається вічне життя. Тому Господь забороняє учням радіти у подібних ситуаціях, кажучи: Одначе не радійте тому, що духи вам коряться, а радійте тому, що духи вам коряться, а радійте тому, що імена ваші записані на небі (Лк 10,20). Тому, коли чародії роблять те, що інколи роблять і святі, ззовні це здається однаковим, але звершується з різною метою і різною владою. Адже перші звершують, шукаючи своєї слави, а другі — слави Божої, перші творять завдяки тому, що дозволено владою у приватному порядку, подібно до приватної торгівлі чи благодійності, а другі — в порядку суспільного управління і за наказом Того, кому підкоряється все творіння.
(…) Тому по-різному творять чудеса чародії, хороші християни і погані християни: чародії — за допомогою приватних погоджень, добрі християни — завдяки суспільній справедливості, злі християни — за допомогою знаків суспільної справедливості.
св. Августин
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com