«То був Синод про Амазонію. Дехто бажав, щоб я висловився на тему целібату. То вони ввели цю тему, але Синод був не про це».
Так сказав Папа Франциск під час зустрічі з черговою групою американських єпископів, які прибули до Рима з візитом ad limina. Папа визнав, що здивований реакціями на його посинодальну адгортацію (напоумлення) «Querida Amazonia», тим, що для декого це був синод не про Амазонію, а про целібат. Франциск нагадав, що весь синодальний процес тривав цілі місяці й навіть роки. А тепер усе це зводиться до однієї фрази, що «Папі забралко відваги змінити церковні приписи».
Святіший Отець сказав, що коли він щось говорить або робить, із чим люди не погоджуються — як у цьому разі в адгортації стосовно питання свячень для одружених дияконів, — його звинувачують у тому, що він не має відваги «слухати Святого Духа». «Ці люди просто припускають, що Святий Дух із ними погоджується, тому мають претензії не до Нього, а до мене», — сказав Франциск.
На думку архієпископа Томаса Венскі, який розповів журналістам про аудієнцію, це випливає з нерозуміння синодальності, плутання синоду з парламентом. «Тут не йдеться про відвагу Папи або її брак, а про діяння Святого Духа і розпізнавання Його», — додав митрополит Маямі.
Тему останнього синоду порушили під час аудієнції самі єпископи, запитуючи Папу, які елементи його Напоумлення мають бути важливими для католиків Сполучених Штатів. Франциск сказав про захист довкілля. Єпископи і священники повинні заохочувати до цього вірян, навіть тоді, коли ті не бажали би про це чути, бо — як зазначив Папа — це євангельське.
Також американські єпископи розмовляли з Папою про зловживання, іміграцію і душпастиртво молоді. Франциск присвятив на цю розмову три години. Для амекаринських єпископів це був важливий досвід, бо й вони знають Папу на підставі інформації, фільтрованої через медіа. «Тому важливо зустріти його без цих фільтрів, віч-на-віч», — сказав архієпископ Венскі. Він визнав, що у засобів масової інформації є великі проблеми з повідомленнями про Папу і Церкву. Медіа користуються для цього мирськими категоріями, а Церква — це таки інакша дійсність.