Новий фільм режисера Ларса фон Трієра «Антихрист» став головним скандалом Каннського фестивалю.
Цьогорічний Канський фестиваль вже відзначився скандальною історією – художній фільм знаменитого данського режисера Ларса фон Трієра «Антихрист» викликав обурення у глядачів та критиків, пише ТСН .
Нова робота режисера, який відомий своїм нестандартним баченням кінематографу, присвячена російському режисерові Андрію Тарковському і безумству людської плоті, залишеної Богом.
Однак і критики, і глядачі були обурені великою кількістю у фільмі відверто жорстоких сцен, а також безпрецедентними навіть для сучасного кінематографа порнографічними моментами.
Зокрема, присутні у залі глядачі, серед яких було багато професійних критиків і журналістів, супроводжували показ «Антихриста» їдкими коментарями, іронічним сміхом, голосними криками недовіри та свистом, повідомляє Reuters .
Після завершення сеансу багато критиків назвали фільм «провокативним» і заявили, що не розуміють, яким чином ця картина опинилася серед претендентів на головну нагороду кінофестивалю.
А журналісти на прес-конференції зажадали від Ларса фон Трієра пояснити, які були цілі «Антихриста» і що за мотиви керували ним.
До речі, перед початком показу режисер заявив: «Моїми діями керував сам Господь Бог». До того ж, він підкреслив, що є кращим майстром кінематографа в світі.
Окрім цього творець «Догвіллю» назвав «Антихрист» найважливішою роботою у своєму житті, яка є своєрідними «ліками від депресії, якій він був схильний два роки тому».
За словами Фон Трієра, в основу образного змісту картини лягли сни про жорстокість і секс, які бачив сам режисер. Так, наприклад, у фільмі є сцена, де з високої трави вискакує лисиця і комп’ютерно-людським голосом повідомляє людину, що «хаос править».
Головні герої фільму – сім’я європейських інтелектуалів. Героїня Шарлоти Гінзбург – історик і письменниця, герой Уїльяма Дефо – психотерапевт.
Вже в пролозі розігрується драма: в той час, як чоловік і дружина займаються коханням, їхній маленький син-лунатик падає з вікна разом зі своїм іграшковим ведмежатком.
Після цих страшних подій Шарлота потрапляє в психіатричну клініку, а потім її лікування бере на себе чоловік: разом подружжя вирушає в заміський будинок «Едем», якого героїня боїться, як вогню. Саме у «Едемі» і розігруються найжорстокіші сцени фільму.
Слід зазначити, що титр «Фільм присвячується Андрію Тарковському» з’являється лише в кінці стрічки.
«Чесно кажучи, я не думав про аудиторію, коли робив фільм», – розповів Ларс фон Трієр.
До речі, під час прес-конференції режисер так вправно парував, відповідаючи на агресивні запитання журналістів, що до кінця зустрічі багато хто погодився з тим, що фільм має право на існування.
Нагадаємо, Ларс фон Трієр у 2000 році отримав головний приз Канського фестивалю за фільм «Танцююча у темряві».