Хоча католицькі лідери США активно захищали ім’я Юніпера Серра на тлі минулорічної хвилі вандалізму, політичні лідери штату Каліфорнія продовжують видаляти з публічного простору ім’я місіонера, якого папа Франциск канонізував як першого іспаномовного американського святого.
Як повідомляє Catholic News Agency, мер Лос-Анджелеса Ерік Ґарсетті оголосив, що місто більше не буде називати парк його загальноприйнятою назвою, парком Юніпера Серра. Статуя святого стояла у парку з 1930-х років до 2020 року, коли протестувальники повалили її, звинувативши святого у причетності до несправедливостей іспанського колоніального періоду. У ході протестів #BlackLivesMatter статуї святого та храми, що носять його ім’я, були одними з головних мішеней для ненависті та люті протестувальників. Парк носитиме назву La Plaza Park, доки місто не ухвалить для нього офіційної назви.
Архієпископ Лос-Анджелеса Хосе Гомес написав у своєму Твіттері 15 жовтня: «Ми всі поділяємо ту саму місію — місію, яка привела святого Юніпера Серра до Каліфорнії: поділитися Доброю новиною про Божу любов і засвідчити цю любов своїми діями». До поста він додав історичний малюнок, на якому зображено монахів, що хрестять немовля з корінного американського населення.
Раніше архієпископ Гомес підтримав архієпископа Сан-Франциско Сальваторе Корділеоне, критикуючи «обурливі претензії», які висувають Серра та заснованим ним місіям.
«Як лідери двох найбільших католицьких громад штату, ми служимо тисячам корінних каліфорнійців, чия віра сягає їхніх предків, що допомагали будувати місії, — заявили архієпископи. — Ми розуміємо гірку історію утисків корінного населення. Але історія може бути складною, а факти мають значення».
Архієпископи сказали, що Серра був «складним персонажем», який «захищав людськість корінного населення, засуджував знущання над його жінками і виступав проти смертної кари для тубільців, які спалили місію і вбили одного з його товаришів».
Попри те, що Серра був старим і немічним, він проїхав понад 3200 кілометрів до Мехіко-Сіті, щоб «вимагати ухвалення закону про права, який він написав».
Мер Ґарсетті оголосив про зміни на честь вшанування Дня корінних народів. Він виступав на цьому заході разом із представниками племен тонгва і татавіам. «Лос-Анджелес — це місто приналежності, яке бере на себе відповідальність за помилки, зроблені у минулому, — сказав він. — Наші брати і сестри з корінного населення заслуговують на справедливість, і сьогодні ми робимо крок до того, щоб забезпечити як більшу культурну чутливість, так і простір для об’єднання та виконання корінними лос-анджелесцями своїх традиційних церемоній. Тут не йдеться про повалення чи встановлення статуй. Мова про те, щоби розповісти складну історичну правду».
«Будинки, що стоять тут, споруджені завдяки рабській праці корінних мешканців, — додав Ґарсетті. — Ми шкодуємо про це. Ми, як місто, шкодуємо за все те, що ми зробили як іспанське місто, як мексиканське місто, як американське місто, стираючи народи, яким насправді належить і завжди належатиме ця земля».
Мер також сказав, що місто планує принести представникам корінного населення офіційні вибачення, надати їм пріоритетний доступ до парку і попрацювати над тим, щоб виділити їм землі у користування. Створена ним робоча група «Громадянська пам’ять» у квітні опублікувала звіт про взаємодію з минулим. У звіті не згадується ні святий Юніпер Серра, ні католицизм, натомість він визнає «історію стертя корінного населення Лос-Анджелеса», схвалює заяви про вибачення та примирення і рекомендує чіткі вказівки для боротьби з практиками стирання та виключення».
Минулого понеділка Мітч О’Фаррелл, представник федерально визнаної народності віандотів із Оклахоми, також розкритикував святого Юніпера, сказавши: «Такі місця як парк, названий на честь Юніпера Серра, що керував у цьому районі підкоренням та наверненням від імені Католицької Церкви, є потужним символом минулих кривд».
Архієпископи Гомес та Корділеоне розкритикували твердження, що міститься у законопроєкті Каліфорнії про те, нібито Серра контролював систему місій, які займалися «поневоленням жінок і дітей, каліченням, геноцидом і насильством над жінками».
«Хоча багато з того, що стосується цього періоду, можна критикувати, жоден серйозний історик ніколи не висував таких обурливих звинувачень на адресу Серра та мережі з 21 громади, створеної францисканцями вздовж узбережжя Каліфорнії для євангелізації корінного населення» — сказали вони, додавши, що законодавці у своїх твердженнях спиралися лише на одне тенденційне джерело — книгу журналіста Еліаса Кастільйо.