Серед німецьких католиків зростає протест проти звіту, що його єпископи Німеччини переказали до ватиканського секретаріату Синоду в межах приготувань до осіннього засідання Синоду в Римі.
З цього рапорту випливає, що «католики в Німеччині одностайно переконані в необхідності реформ», які висуває суперечливий «синодальний шлях». Проти такого узагальнення протестує низова мирянська ініціативу «Новий початок», повідомляє Vatican News.
Представники ініціативи «Новий початок» надіслали протест до Апостольського нунція в Німеччині. Вони стверджують, що звіт єпископату документує мислення католицьких органів та інституцій, але «синодальний шлях» жодним чином не представляє весь Люд Божий у Німеччині, а роздутий бюрократичний апарат Церкви в Німеччині не сприяє в тому, що сьогодні найважливіше, тобто в новій євангелізації.
У листі наголошено, що термін «синодальність» використовується «в усьому тексті для позначення низової демократично-парламентської реорганізації за моделлю синодальності в протестантських регіональних церквах». Мирянська ініціатива «Новий початок» нагадує: Папу Франциска, який у своєму особистому листі «До паломницького народу Божого в Німеччині» застерігав від поширення ерозії віри в Німеччині та закликав до «нової євангелізації», вірні прийняли з захватом, але організатори «синодального шляху» його думку «бездумно відкинули».
На невідповідність звіту дійсності вказують і деякі католицькі публіцисти в Німеччині. Вони нагадують, що трирічні обговорення «синодального шляху» не тільки не відбувались одностайно, як це випливає зі звіту, поданого до Ватикану, але й викликали великі емоції та суперечки. Це призвело до того, що деякі члени достроково покинули засідання, а також четверо єпископів розірвали співпрацю з утвореною групою всупереч Ватикану «синодальною радою». Відмінність підходів до вимог «синодального шляху» — також серед німецьких теологів і душпастирів — не знайшла відображення в надісланому до Ватикану звіті. Крім того, він ігнорує нещодавно опубліковане широке дослідження серед молодих німецьких священників, яке показує, що більшість із них не цікавляться постулатами «синодального шляху», тоді як понад 80% респондентів вимагають більше «пропозицій із духовною глибиною» та «більшої зосередженості на переказуванні змісту віри».
Згаданий документ, нещодавно надісланий до Ватикану, є синтезом звітів усіх німецьких дієцезій. Він говорить про одностайність серед німецьких вірян — і висуває, серед іншого, вимогу посилити аспекту розподілу влади в Церкві, а також говорить про більшу відповідальність єпископів, допуск мирян до служіння проповіді, перегляд священницького целібату, допуск жінок до дияконату і подальші дебати щодо священства жінок, а також ревізію католицької сексуальної етики та інтеграцію ЛГБТК+ у Церкву.
В цьому звіті можна прочитати, що німецькі дієцезії мають досвід синодальності протягом десятиліть і «Католицька Церква в Німеччині розпочала свій синодальний шлях ще перш ніж Папа Франциск видав своє запрошення до Вселенської Церкви ступити на спільний синодальний шлях».