Короткий уривок із Діянь апостолів допомагає нам краще зрозуміти, як потрапити на небо. Почувши проповідь Петра на П’ятдесятницю, люди «розжалобилися серцем і сказали до Петра й до інших апостолів: “Що нам робити, мужі брати?” Петро відповів: «Покайтесь, і нехай кожний з вас охреститься в ім’я Ісуса Христа на відпущення гріхів ваших, і ви приймете дар Святого Духа» (Діян 2, 37-38).
Але це не слід розуміти як ритуал, який просто потрібно одного разу виконати. Тут йдеться про необхідність повного оновлення людської особистості. Тому треба детальніше розглянути всі три речі, на які вказує Петро.
Слово, перекладене як «покайтесь», це metanoia, що означає більше, ніж просто очищення від вчинку. Це означає прийти до абсолютно нового мислення, вкоріненого в тому, чого навчає Бог, і що Він відкриває — з новими пріоритетами і здатністю ухвалювати кращі рішення.
Охреститися означає не тільки очиститися від наших гріхів, але й стати свідками смерті свого старого «я», щоби Христос ожив у нас. Хрещення дає початок процесу зцілення, яке має тривати протягом усього життя завдяки Божій благодаті. Хрещення також вказує на всі Таїнства Церкви. Отримавши нове життя, ми маємо годуватися Євхаристією і Божим Словом, бачити рани гріхів, що зцілюються під час сповіді, а також зміцнитися для місійної діяльності через Миропомазання. Хрещення робить нас членами Тіла Христового. Таким чином, ми покликані бути разом з усіма членами цього Тіла — Церкви.
Святий Петро також говорить про отримання дару Святого Духа. Це означає, що наша гідність має бути занурена у життя, любов і мудрість Бога. Ми покликані бути освяченими Духом, бачити смертоносність гріхів і втілювати численні чесноти.
Як бачимо, Божа робота над нашим спасінням має багато вимірів. Отже, ми маємо перебувати у заповітних стосунках з Господом та у любові з Ним. Ми повинні робити це «в апостольській науці та спільності, на ламанні хліба й молитвах» (Діян 2, 24).