Роздуми над Божим Словом на четвер І тижня Великого посту
У цьому тексті легко визначити етапи молитви: просіть, шукайте, стукайте. Майже кожна молитва розпочинається проханням. За певний час можемо помітити: не все, про що ми просимо, здійснюється. Також можемо побачити, що наша молитва – це невпорядковане вираження наших прагнень. Виходить так, що ми й самі не знаємо, чого потребуємо насамперед. Усвідомивши це, починаємо шукати. А знайшовши, починаємо молитися посилено, тобто стукати.
“ Бог не дає якогось муляжу, Він хоче дати справжні речі
Момент, коли ми починаємо шукати, це час, коли ми виходимо з території власних інтересів і нашого духовного бізнесу, й починаємо шукати в молитві те, чого хоче Бог. Цей етап пошуків провадить до наступного етапу – стукання. Стукання передбачає якийсь вхід. Який саме? Може, йдеться про вхід у таємну кімнату (пор. Мт 6,6), де перебуває Отець, щоб там ми могли молитися в тайні, провадити сокровенну розмову з Богом.
Просіть: 2 Хр 20, 4; Ездра 8, 21 – 22; Ест 4, 8; Мт 18, 19; Йн 15, 7.
Шукайте: 1 Хр 16, 11; Пс 27, 8; Пс 105, 4; Іс 55, 6; Ам 5, 1; За 2, 3; Мт 6, 33; Кол 3, 1.
Стукайте: Мт 7, 7; Лк 11, 9; Одкр 3, 8; Одкр 3, 20.
Спробуймо відповісти, чим відрізняється етап прохання від етапу шукання? Уважно прочитавши вказані тексти, помітимо, що слово просіть стосується якогось блага, духовного чи матеріального, натомість слово шукайте стосується Бога. Якщо наше прохання не дає результату, то варто себе запитати: чи в тому, чого я прошу, я шукаю Бога, Його слави, Його Царства?
Ісус невипадково вживає такі порівняння, як хліб і камінь, риба й гадюка. Хліб і камінь на Близькому Сході дуже подібні зовні, але всередині цілковито інші. Деякі гадюки можуть нагадувати довгих риб, але вони не мають луски. Господь не дає чогось, що лише назовні схоже. Бог не дає якогось муляжу, Він хоче дати справжні речі.