Блог Ірини Єрмак

Чому Він сказав «Я вас не знаю»?

03 Вересня 2012, 14:41 1302

Черговий раз «випало» серед літургійних читань – Євангеліє про мудрих і нерозумних дів. І черговий раз я впіймала себе на тому, що противлюся цій притчі, ніяк вона в мене не «встроюється», не можу я її зрозуміти ні логічно, ні емоційно – застрягає, як невдало вкинутий у торбу пакет соку, гострі кути стирчать, і незручно, і навіть боляче буває.

Скільки різних екзегетів-біблеїстів уже її тлумачили, скільки разів здавалося, що священик у проповіді пояснив суть отієї події, скільки разів уже було відчуття, що ось-ось я зрозумію, осягну, «вкладу» цю притчу в своє сприйняття!!! І не хочеться ж бути католиком, який завжди воює з життям, і навіть зі Словом Божим.

Та ось сказав мені священик на реколекціях: якщо Слово викликає спротив – це добре. Погано, якщо воно «прослизає» безслідно, бо це означає насамперед, що ти цього Слова не почув, навіть коли слухав, що воно тебе не торкнулося, що залишилося для тебе мертвим, а ти до нього – байдужий. Тебе щось зачіпає у Слові Божому? То я тебе вітаю, сестро! І дуже за тебе радий, бо у Слові Божому насправді СТІЛЬКИ всього, що зачіпає, ранить, тисне на хворі місця, – що коли я бачу католиків, які читають, мило усміхаються і закривають Біблію, то знаю: вони не почули Бога, і підуть звідси сповнені не Словом, а гордістю з себе самих. Мовляв, ми такі гарні, відбули реколекції, читали Святе Письмо, дістали відмітку в подорожній до неба, пред’явимо її в небесній канцелярії…

Отже, притча про дів.

Я не біблеїст. Я просто думаю.

Або цю притчу Господь сказав до євреїв, звертаючись не так до інтелекту, як до ментальності – а тоді вони це зрозуміли (сподіваюся), а я то вже точно ні. Бо я людина інакшої ментальності, культури і часу. І тоді ця притча залишиться для мене закритою, хіба що хтось раптом пояснить її «з єврейського боку». (Таким прикладом стало пояснення, чому запрошені на бенкет залишалися на полі, при купівлі чи інших справах: за юдейським розумінням роботи, не можна братися за нове діло, не докінчивши розпочатого. Тобто йшлося не про відмову ВЗАГАЛІ, а про відмову тих, хто… був праведний. Хто дотримувався закону!)

Або ж цю притчу треба розуміти якось принципово інакше. Чому Наречений відказав «я вас не знаю» тим, хто на нього чекав пів-ночі?? І що за жлобство з боку мудрих – не поділитися, а ті пішли і пропали, в теологічному розумінні? Хіба мудрому жаль, що хтось поруч із ним увійде до Царства??

Але, мабуть, варто виходити з того, що Господь правий. І що логіка у притчі є, просто я її не бачу. Або не хочу сприйняти…

Нерозумні діви належать до Царства (Мт 25,1) – Він говорив про десятьох, а не про самих лиш мудрих. Нерозумні не взяли оливи до світильників. Просто зірвалися собі на ноги і побігли, долучитися до почту, який чекав на Нареченого у весільному домі. Далі вже справа відома, але чому вони не взяли оливи з собою?

Зрадіти, схопитися й побігти, гадати, ніби все просто, ясно і близько, – це виразна риса неофітства. Щедрий, прекрасний час, подібний до закоханості, коли не потрібні ні надійний дім, ні щоденний суп, а щастя сповнює серце по вінця від самої лиш думки про коханого. Так, хоч ці діви й були нерозумні, та вони належали до Царства, були ним сповнені.

Але неофітство завжди закінчується. Вигоряє. І що тоді? «Дайте нам своєї оливи»? Воно-то конєшто-то так… але, знову ж таки, це нерозумне прохання. Бо повинно йтися не про те, щоби мені знову було добре і весело, а щоб належно привітати Нареченого, який наближається (але ще не прийшов, тобто очікування продовжується). Мудрий – не жлоб: йому не шкода ділитися, але він думає не про себе, ось у чому різниця. «Але щоб часом і нам, і вам не забракло» – мудрий думає про Того, заради кого все це діється. А я, читаючи, ображаюсь за тих, кому не дали тієї оливи, бо… бо гадаю, ніби мені завжди повинні все давати!

«Підіть і купіть собі». І що роблять нерозумні??? Та вони таки реально того… нерозумні. Опівночі, коли вже ніхто не торгує, і свої світильники гаснуть, десь потемки вибиратися шукати олії? Ну то як ти вже настільки нерозумний, то Хазяїн тебе точно «не знає».

А чому ця притча викликає таке несприйняття… бо дуже хочеться бути серед мудрих. І не хочеться навіть саму думку допускати до себе, що можеш опинитися «в другій п’ятірці». Конфлікт заривається у підсвідомість. Іде відторгнення тексту. На ентузіазмі довго не протримаєшся. Поки ще є час – стань мудрим. Запасися оливою (чеснот, добрих справ, вірності – тлумачень у цієї притчі багато).

Ну і ще… не бійся виходити назустріч тому, що тебе зачіпає у Слові Божому. Казав же той реколекціоніст, що «боротися» зі Словом, так, щоби його зрозуміти, вкласти в себе, – це добра справа, бо ми – діти Якова-Ізраїля, Якова, який боровся з Богом. І боятися цього не треба.

_________________________________________________________


У блогах подається особиста точка зору автора.
Редакція CREDO залишає за собою право не погоджуватися зі змістом матеріалів, поданих у цьому розділі.

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity