Роздуми над Першим читанням на п’ятницю XXVII Звичайного тижня, рік ІІ
Браття, зрозумійте, що тільки віруючі – правдиві сини Авраама. Тому й Писання, бачивши наперед, що Бог оправдає поган вірою, дало Авраамові цю добру звістку: «У тобі будуть благословенні всі народи». Так, отже, ті, що вірують, благословляться з вірним Авраамом.
Усі бо, які покликаються на діла Закону, – під прокляттям, бо написано: «Проклят усякий, хто не пильнує, щоб виконати все, що написано в Книзі Закону». А що ніхто Законом не оправдується перед Богом, то це ясно, бо «праведний з віри буде жити». Закон же не від віри, бо каже: «Хто чинитиме його приписи, той буде ними жити».
Христос нас викупив від прокляття Закону, ставши за нас прокляттям, бо написано: «Проклят усякий, хто висить на дереві», – щоб благословення Авраама перейшло в Ісусі Христі на язичників і щоб ми вірою прийняли обіцяного Духа.
Гал 3,7-14
Апостол Павло звертається до християн Галатії з тією ж самою Доброю Новиною, яку стільки разів підкреслює у своїх посланнях: спасіння приходить через віру в почуте Євангеліє, а не через діла закону Мойсея. Виправдання дається віруючим даром, із милосердної ініціативи Бога в Ісусі Христі. І найкращим прикладом цього є Авраам, батько у вірі для всіх віруючих. Він отримав благодать задовго до обрізання чи до виконання вчинків Божого Закону. Благодать випереджує будь-які наші добрі вчинки і дається нам «промоційно», без жодних заслуг. Вчинки випливають з отриманої благодаті, але ніяк не заслуговують нам Боже виправдання.
За нас Ісус став прокляттям, щоб ми отримали благодать! Ісус бере на себе прокляття і знищує його, якщо приймаємо Христа нашим Спасителем.
Ісусе, моє щоденне життя повне прокляття гріха. Але вірю, що Ти даєш мені благодать оправдання через хрест. Приймаю Тебе як мого Спасителя і Бога! Наповнюй благодаттю моє життя, щоб я міг свідчити про тебе словом і ділом!