Хоч багато хто очікував такого рішення після Синоду для Амазонії, та Папа Франциск не прочинив «кватирку» для скасування целібату.
Чому Святіший Отець не зробив такого кроку? Відповідь вийшла на сторінках єзуїтського журналу, повідомляє DEON.
Франциск визнає: він чув, де дебати стосовно одруженого священства стали «парламентською боротьбою» між різними сторонами суперечки. Свої роздуми на цю тему він відкрив у нотатці, в якій також підкреслив, що «Синод не закінчився».
В особистій нотатці, переказаній до єзуїтського видання «La Civiltà Cattolica», Папа зазначає, що під час минулорічного Синоду відбулася «багата дискусія… добре обґрунтована, але без розпізнання».
І продовжує: «Ми повинні зрозуміти, що Синод — це щось більше, ніж парламент. Із цього погляду, однак, це був парламент — багатий, продуктивний і навіть потрібний».
Як стверджує «The Tablet», більшість єпископів, що брали участь у синодальних засіданнях у жовтні 2019-го, голосували за висвячення одружених чоловіків на священників у відлеглих регіонах Амазонії. Однак ця пропозиція зіткнулася з сильним спротивом зі сторони вищих прелатів у Римській курії, яким вдалося заблокувати таке розв’язання.
Після Синоду вийшло Апостольське напоумлення «Querida Amazonia», в якому Франциск уникав будь-яких посилань на питання жонатих священників. Папа тільки закликав висилати місійне духовенство до Амазонії, а єпископів — розгортати молитву за священницькі покликання.
Варто зазначити, що Франциск підтримав Заключний документ єпископів, у якому 128 учасників Синоду голосували за висвячування одружених дияконів по віддалених регіонах, і 41 голос був проти. Це означає, що така пропозиція реальна на майбутнє.
«Синод це місце розпізнання, в якому з’являються пропозиції», — пояснює Антоніо Спадаро SJ, головний редактор «La Civiltà Cattolica». На його думку, Папа закликає до цієї практики, а наявне розв’язання у папських документах — це плід того, що він вслуховувався у різні голоси, представлені на Синоді.