Архієпископ Сальваторе Корділеоне із Сан-Франциско в інтерв’ю про нещодавнє картання Несі Пелозі з Палати представників США, підкреслив потребу для католиків заново усвідомити, що таке гідно приймати Святе Причастя.
«Католики вже не розуміють того, що значить гідно приймати Причастя. Його розглядають виключно як вид символічного жесту прийняття і приналежності», — сказав архієпископ Корділеоне.
Ієрарх так прокоментував питання відмови уділити Святе Причастя згаданій особі «з огляду на благо її душі». Щоби зрозуміти, чому Церква відмовляє публічній особі у Причасті, необхідно правильно розуміти вчення Церкви на тему Євхаристії. «Щоб акт такого виду [відмова у Причасті] був зрозумілий для людей, потрібно насамперед повернути усвідомлення того, що означає приймати Причастя», — сказав архієпископ, посилаючись на брак віри у реальну присутність Христа в Євхаристії серед американських католиків.
Це був коментар до його заяви від 21 січня 2021р., скерованої до представниці Конгресу США Ненсі Пелозі, католички, яка походить із його дієцезії. У цій заяві архієпископ ствердив, що «жоден католик із чистим сумлінням не може підтримувати аборти», відгукуючись так про факт публічної підтримки абортів цією пані. Кількома днями раніше, в подкасті, проведеному спільно з колишньою кандидаткою в президенти Гілларі Клінтон, пані Пелозі назвала питання абортів «правом жінок на вибір», кажучи також, що католики повинні «прославляти контрацепцію» як засіб, що робить можливим зменшення потенційного числа абортів.
Відповідаючи на її слова, архієпископ Корділеоне ствердив, що пані Пелозі «не говорить від імені Католицької Церкви», і що її формулювання про «право вибору» для визначення юридично допустимих абортів «це димова заслона для зміцнення всієї абортної промисловості, яка черпає зиск із однієї з найогидніших речей, які лиш можна уявити».
Якщо йдеться про відмову у Святому Причасті, то канон 915 Кодексу канонічного права стверджує, що католики, які «вперто тривають у явному тяжкому гріху, не повинні бути допущені до Святого Причастя». В ноті до американських єпископів від 2004 року тодішній кардинал Йозеф Ратцінґер писав, що католицький політик, який «послідовно провадить кампанію та голосує за дозвільними законами стосовно абортів та евтаназії», включається у «формальну співпрацю» в справі тяжкого гріха — співпрацю, що має «очевидний характер». У таких випадках католики-політики не повинні приступати до Святого Причастя, а їхній настоятель місця повинен їх скартати і нагадати вчення Церкви. Душпастир такого політика «повинен зустрітися з ним, повчити його про вчення Церкви, інформуючи його, що він не повинен приступати до Святого Причастя, доки не закінчить об’єктивної ситуації гріха, та застерігаючи його, що в іншому разі він матиме справу з відмовою в Євхаристії», — писав тоді кардинал Ратцінгер. І додав: якщо розмова не прийде до бажаного результату, «служитель Святого Причастя повинен відмовити в його вділенні».
Сова архієпископа Корділеоне чітко ставлять питання про уділення Причастя публічним особам, які сприяють посиленню зла, пов’язаного з абортами, на противагу до раніше сказаних слів кардинала Вілтона Грегорі з Вашингтону, який заявив, що не відмовить у Причасті президентові Байдену. Варто нагадати, що під час передвиборчої кампанії Джозеф Байден публічно заявив про свою підтримку для абортів за кошти платників податків.
Водночас архієпископ Корділеоне підкреслив, що питання гідного прийняття Святого Причастя це ширша проблема, яка стосується не тільки політиків, що заперечують учення Церкви. Вимога перебувати у стані освячувальної благодаті незрозуміла для багатьох американських католиків, або ж вони її не визнають. Наприклад, добровільний пропуск хоч би однієї недільної Меси це тяжкий гріх, який вимагає відпущення у Таїнстві Покути, перд ніж можна буде приступити до Причастя.