Лихо війни спонукає нас до роздумів про віру, патріотизм і найвищу жертву.
Мудрі та підбадьорливі слова архієпископа Фултона Шіна, з якими він звертався до солдатів у час Другої світової війни, не втрачають актуальності і сьогодні, коли наша країна знову охоплена полум’ям війни.
«Зло, що існує у світі, не повинне змушувати мене сумніватися в істинності Бога. Не могло би бути зла, якби не було Бога. Перш ніж в уніформі з’явиться дірка, має з’явитися уніформа; перш ніж настане смерть, має бути життя; перш ніж виникне помилка, має бути істина; перш ніж буде злочин, мають бути свобода і закон; перш ніж буде війна, має бути мир; перш ніж з’явиться диявол, має бути Бог, проти якого він збунтувався.
Ми не повинні називати Бога добрим, коли Він виконує нашу волю, і злим, коли Він цього не робить. Оскільки існує Бог, ця війна — не пекло. Бог допускає, щоб це сталося, лише для більшого блага, невидимого зараз. Війна більше схожа на чистилище, бо в її очищувальному полум’ї ми повинні спалити шлак нашого матеріалізму.
Нелегко пояснити, чому Бог допускає зло; але атеїсту неможливо пояснити існування добра. Як бездуховний, бездушний та безбожний світ без хреста міг стати центром віри, чистоти, жертви та мучеництва? Як порядність може бути добропристойною річчю, якщо Бога немає?
Оскільки Бог — це любов, чи повинні ми дивуватися, що Його нестача закінчується болем, ненавистю, розбитими серцями і війною? Існує лише дві філософії життя; християнська, яка говорить: спочатку — піст, потім — свято; і язичницька, яка говорить: спершу — бенкет, потім — головний біль. Біль виникає у будь-якому випадку. Але християнин ніколи не закінчує болем, навіть якщо він мусить чекати до кінця часів.
Є трагедія, більша за смерть: перемога зла».
Переклад CREDO за: Catholic Exchange
Фото: Національний музей Революції Гідності