У той час як Церква традиційно називає батьками Діви Марії святих Йоакима й Анну, згадок про батьків святого Йосифа, земного батька Ісуса, фактично немає.
Чому так?
Як і у випадку святих Йоакима та Анни, до нас дійшло дуже мало подробиць про батьків святого Йосифа. Однак ми можемо з високою вірогідністю визначити, хто був його батьком, — хоча спершу це може збентежити.
У Євангелії від Матея святий Йосиф згадується як син Якова (Мт 1, 16). Проте в Євангелії від Луки його батьком названий Елі (Лк 3, 23). Чи Матей і Лука мали різну інформацію?
Сучасний християнський апологет Джиммі Акін пропонує правдоподібне пояснення, з яким погоджуються багато дослідників Біблії:
«Історик ІІ століття Юлій Африкан, уродженець Ізраїлю, записав інформацію, надану членами родини Ісуса, що жили за його днів. Згідно з їхньою родинною генеалогією, дід Йосифа Маттан (про якого згадує євангеліст Матей) одружився з жінкою на ім’я Еста, яка народила йому сина на ім’я Яків. Після смерті Маттана Еста вийшла заміж за його родича Мелхі (про якого згадує євангеліст Лука) і народила йому сина на ім’я Елі (одруження з родичами було поширеним серед євреїв у той час). Таким чином, Яків і Елі були зведеними братами. Елі помер бездітним, тому, згідно з законом левірату, Яків одружився з його вдовою та породив Йосифа, який біологічно був сином Якова, але юридично — сином Елі».
Усиновлення було поширеним явищем в єврейській культурі і мало безпосередній вплив на генеалогічну лінію. Людина могла народитися в одній конкретній лінії, але якщо її пізніше усиновлювали, вона також приймала нову родинну лінію. До того ж, як пояснює Акін, усиновлення могло бути посмертним. Якщо чоловік помирав бездітним, його брат мав одружитися з вдовою і народити з нею сина від імені свого брата. Тоді цей син був ніби посмертно «всиновлений» померлим, і у сімейній генеалогії вважався його сином.
Найімовірніше, що Яків був «головним» батьком Йосифа, який і виховав його праведником.
Що стосується матері Йосифа, то про неї немає відомостей навіть у найвіддаленіших джерелах. Мати Сесілія Байдж, візіонерка XVІІІ століття стверджувала, що його матір’ю була «Рахиль». Ймовірність не нульова — з огляду на те, що в ті часи це було популярне ім’я; це також пов’язує Йосифа з його старозавітним тезкою, чиїми батьками були Яків (Ізраїль) і Рахиль. У кожному разі, видіння Сесилії Байдж вважаються «приватними одкровеннями», не підтвердженими Католицькою Церквою.
Хай би хто були батьки святого Йосифа — вони виховали чесну і праведну людину, яка зіграла важливу роль в історії спасіння як гідний земний батько Ісуса Христа.