Новини

Загальна аудієнція з Папою: Блаженний Джон Дунс Скот

07 Липня 2010, 08:52 1696

Під час загальної аудієнції 7 липня Бенедикт XVI представив постать блаженного Джона Дунса Скота.

Папа розповів, що блаженний Джон Дунс Скот народився наприкінці ХІІІ століття у Шотландії біля Единбурга. Захоплений харизмою святого Франциска Ассизького, вступив до Ордену Братів Менших, у якому став священиком. Зважаючи на непересічні дарування, його скеровано поглиблювати освіту в університетах Оксфорда та Парижа, після чого він сам почав викладати теологію в цих же закладах, а також – у Кембриджі. Париж він залишив разом з іншими співбратами тоді, коли почалися непорозуміння між королем Філіпом IV та Папою Боніфатієм VIII і монарх примушував релігійних діячів підписати ворожий стосовно Папи документ. У цьому контексті Бенедикт XVI пригадав, що протягом історії Церкви чимало вірних зазнали ворожості та, навіть, переслідувань, через свою вірність Христові, Церкві та Папі, навчаючи і нас «берегти як цінну річ віру в Христа та сопричастя з Наступником святого Петра, і, таким чином, – з вселенською Церквою».

Пізніше, коли стосунки між Францією та наступником Боніфатія VIII покращилися, Дунс Скот повернувся до Парижу, а пізніше настоятелі скерували його до Кельну, де він помер, маючи лише 43 роки та залишивши велику кількість богословських праць.

Святіший Отець розповів, що одним з головних пунктів богословської спадщини блаженного Джона Дунса Скота були роздуми над таїнством Воплочення Божого Сина. На відміну від багатьох мислителів свого часу, він підтримував думку, що Божий Син став би людиною і тоді, коли людство не згрішило б, що гріх праотця Адама не став обумовленням Божого Втілення, але що це було заплановано Богом Отцем від віків, як довершення діла сотворення, даючи можливість кожному створінню, в Христі і через Христа, бути наповненим Божою благодаттю. Як вірний духовний син святого Франциска, він також молитовно споглядав та проповідував спасенне таїнство Христових Страстей – вираз безмірної Божої любові. Бенедикт XVI наголосив, що це христоцентричне богословське бачення, впроваджує нас у споглядання, здивування та вдячність: «Христос є центром нашої історії та всесвіту, Він є Тим, хто дає сенс, гідність та цінність нашому життю!»

Блаженний Дунс Скот роздумував і над роллю Пречистої Діви Марії в історії спасіння. Папа пригадав, що в цих часах тривала дискусія про те, чи Пресвята Марія була захоронена від первородного гріха від першої миті свого зачаття. Деякі богослови не погоджувалися з тим, вважаючи, що така постава підважує загальність відкуплення, довершеного Христом, якщо існувала людина, яка його не потребувала. Дунс Скот опрацював аргумент, який пізніше застосував Папа Пій ІХ, проголошуючи у 1854 році догму про Непорочне Зачаття. Згідно з ним, в цьому випадку відбулося «Відкуплення наперед», тобто Марія була відкуплена Христом, але, силою Його любові та посередництва, ще перед зачаттям.

У цьому контексті Венедикт XVI звернув увагу на те, що великі богослови, як блаженний Дунс Скот, збагатили своїм особливим внеском те, що вже було у спонтанній вірі Божого народу. Тобто віра, наприклад, у Непорочне Зачаття, уже існувала, а богослови пізніше віднайшли ключ, щоб пояснити це в цілісності істин віри. «Отож, – зазначив Папа, – Божий народ випереджує богословів, а це – завдяки надприродному sensus fidei, тобто здатності, даній Святим Духом, покірними серцем та думкою осягнути дійсності віри».

Іншою темою досліджень Дунса Скота був стосунок між свободою, волею та розумом. Він підкреслював, що свобода не може вважатися вродженою властивістю волі, але є плодом співпраці між волею та інтелектом. Ідея вродженої і абсолютної свободи, вкоріненої у волі, яка випереджує інтелект, на його думку, загрожує втраті зв’язку з істиною та добром, забуваючи про те, що сама свобода повинна звільнитися від обмежень, які походять з гріха. Венедикт XVI зазначив, що навіть наш щоденний досвід показує нам, що «свобода є справжньою і допомагає нам будувати насправді гуманну цивілізацію лише тоді, коли вона поєднана з істиною».

«Блаженний Дунс Скот, – сказав на завершення Венедикт XVI, вчить нас, що в нашому житті важливо вірити в те, що Бог є близько і любить нас в Христі Ісусі, а тому – розвивати любов до Нього та Його Церкви».

За матеріалами: Радіо Ватикан



Share/Bookmark

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity z-lib books